تعمیر ماکروفر بوش

تعمیر ماکروفر بوش

امروزه ماکروفر در اکثر آشپزخانه ها یافت می شود. از این دستگاه اغلب برای گرم کردن، یخ زدایی، همچنین پخت غذا، کیک و پیتزا استفاده می شود. در بین برندهای موجود در بازار، بوش یکی از مشهورترین و پر طرفدارترین ماکروفر ها است. ماکروفر بوش مانند هر لوازم برقی دیگر، پس از مدتی استفاده ممکن است با مشکل مواجه شود و به تعمیر نیاز داشته باشد. تعمیر ماکروفر بوش نیاز به مهارت و تخصص دارد. این کار باید توسط افراد حرفه ای انجام شود. در این مطلب به عیب یابی، رفع ایرادات و نحوه تعمیر ماکروفرهای بوش خواهیم پرداخت.

ویژگی های فناوران سرویس

متخصصان با تجربه

تکنسین های مجموعه فناوران سرویس باتجربه و خبره هستند و به صورت دوره ای خود را به روز کرده و با جدیدترین مدل های لوازم خانگی آشنا هستند.

گارانتی خدمات

فناوران سرویس با ارائه گارانتی خدمات خود ، باعث ایجاد آرامش خاطر برای مشتریان می شود برخلاف دیگر رقبای این حوزه.

سرعت در ارائه خدمات

ما مفتخریم که در کمتر از 24 ساعت به درخواست شما رسیدگی کنیم و در انجام خدمات شما بشتابیم.

هزینه های منصفانه

تمام هزینه هایی ک شما متقبل خواهید شد در کمال انصاف خواهد بود و تماما پس از پایان کار پرداخت خواهید کرد.

اولویت با تعمیر خدمات

از آنجایی که تمام تلاش خود را برای جلب رضایت شما می کند اگر قطعه شما قابل تعمیر باشد اولویت با تعمیر است و سپس تعویض با قطعه اورجینال.

عیب یابی ماکروفر بوش

هنگامی که دستگاه ماکروفر شما خراب شده است و به خوبی کار نمی کند، استفاده از آن را متوقف کنید. ابتدا بررسی کنید که چه مشکلی رخ داده است. آیا درب ماکروفر بسته نمی شود؟ آیا دستگاه روشن نمی شود و یا اینکه دستگاه غذا را به خوبی گرم نمی کند؟ پس گام اول عیب یابی است. سپس برای حل مشکل باید از افراد متخصص کمک بگیرید. تعمیر ماکروفر بوش کاری نیست که هر کسی از عهده آن بربیاید؛ از طرفی تعمیرات غیر اصولی موجب خرابی و مشکلات بزرگ تر خواهد شد.

تیم تخصصی فناوران سرویس متشکل از تعمیرکاران با تجربه و متخصص، انواع خدمات عیب یابی و تعمیر ماکروفر در منزل را به شما عزیزان ارائه می دهند.

شخصی در حال تعمیر ماکروفر بوش

مهم ترین ایرادات در تعمیر ماکروفر بوش

• روشن نشدن ماکروفر بوش

این مشکل ممکن است به دلیل ایراد در پریز برق یا کابل ورودی به وجود بیاید. شما با بررسی اولیه می توانید متوجه شوید که آیا در این بخش ها مشکلی وجود دارد یا خیر؟ به طور مثال دوشاخه ماکروفر را در پریز دیگری امتحان کنید. یکی دیگر از دلایل روشن نشدن ماکروفر بوش می تواند مشکل در برد اصلی دستگاه یا فیوزهای آن باشد. در هر صورت رفع این مشکل باید توسط تعمیرکار ماکروفر بوش انجام شود.

• باز نشدن درب ماکروفر بوش

این مشکل بنا به دلایل مختلفی می تواند رخ دهد. در ادامه برخی از آن ها را ذکر می کنیم:
1) آلودگی و تجمع چربی و مواد غذایی در محل درب، باز و بسته شدن درب را دچار مشکل می کند.
2) خراب شدن اهرم درب یا دکمه ی باز و بسته کردن آن
3) خرابی ضامن درب ماکروفر بوش
4) آسیب دیدگی اهرم بسته نگه داشتن درب
5) شکستگی قلاب پلاستیکی درب
6) خرابی سوپاپ دسته درب
7) ایراد در فنر یا چفت درب یا میکروسوییچ ها

شخصی در حال وسیله گذاشتن در ماکروفر بوش

• نچرخیدن سینی ماکروفر بوش

یکی از دلایلی که موجب می شود سینی ماکروفر نچرخد، گیر کردن ظرف به دیواره های داخلی ماکروفر است. با بررسی اولیه این مورد قابل تشخیص است و به راحتی رفع می شود. این مشکل به یکی از دلایل فنی زیر رخ می دهد.
1) غلتک گرداننده سینی معیوب است.
2) سینی ماکروفر بوش دچار آسیب یا شکستگی شده است.
3) ریختن غذا و تجمع چربی زیر سینی چرخان
4) موتور چرخان سینی در ماکروفر بوش خراب شده است.
در صورت مواجهه با این مشکل در اولین فرصت با تیم پشتیبانی فناوران سرویس برای دریافت خدمات تعمیر ماکروفر بوش در منزل تماس بگیرید.

• گرم نکردن غذا توسط ماکروفر بوش

گرم نشدن غذا در ماکروفرهای بوش ایرادی رایج است. اگر حجم غذایی که در کابین ماکروفر بوش قرار داده اید بسیار زیاد باشد، ماکروفر نمی تواند غذا را به خوبی گرم کند. دستگاه را با میزان کمتری غذا امتحان کنید، اگر همچنان این مشکل وجود داشته باشد، دلیل آن ایرادات فنی خواهد بود. دلایل فنی گرم نشدن غذا در ماکروفر بوش عبارتند از:
1) ایراد در لامپ مگنترون
2) خرابی ترانس ولتاژ
3) خراب شدن خازن
4) آسیب دیدن دیود
در هر صورت رفع عیب دستگاه باید توسط تعمیرکار ماکروفر بوش انجام شود.

• جرقه زدن در ماکروفر بوش

علت جرقه زدن ماکروفر بوش به طور معمول یکی از موارد زیر می باشد:
1) گذاشتن ظروف فلزی و استیل درون ماکروفر بوش باعث انعکاس اشعه به دیواره کابین و ایجاد جرقه می شود.
2) خرابی ورقه پوشش داخلی انتشار موج یا ورقه میکا
3) مشکل در پایه های فلزی درون دستگاه
4) خراب شدن دیود
5) آسیب دیدن ترانس ولتاژ
6) خازن معیوب
7) کثیفی و آلودگی فضای درون کابین ماکروفر

شخصی در حال تعمیر ماکروفر بوش

• تولید صدای زیاد هنگام کار کردن

اگر دستگاه شما در حین کار، صدایی بیشتر از حد معمول تولید می کند، احتمالا موتور فن یا ترانس ولتاژ دچار خرابی شده است. البته دلایلی دیگر همچون خرابی موتور کف و مگنترون نیز می تواند علت ایجاد صدا و لرزش ماکروفر بوش شود.

• برق داشتن بدنه ماکروفر بوش

در صورت مواجهه با این مشکل فورا دستگاه را از برق جدا کنید. این مسئله بسیار خطر آفرین است و باید توسط تعمیرکار متبحر بررسی و عیب یابی شود. اغلب این اتفاق به دلیل خرابی یکی از قطعات داخلی و اتصال به بدنه دستگاه رخ می دهد. شاید با وجود این مشکل دستگاه همچنان کار کند؛ اما توصیه می کنیم این مشکل را جدی بگیرید و سریعا برای تعمیر ماکروفر بوش اقدام کنید و تا زمان رفع مشکل از ماکروفر استفاده نکنید.

جهت تعمیر لوازم خانگی خود از طریق شما تماس های زیر با ما در ارتباط باشید.فناوران سرویس بهترین مرکز تعمیر لوازم خانگی و دارای زبده ترین متخصص مربوط به مارک و نوع وسیله شما میباشد

مهم ترین ارور ها در ماکروفر بوش

  • ارورM و dE0

 این ارور نشان دهنده حالت دمو فروشگاه است. برای رفع این خطا مراحل زیر را انجام دهید:

  • دکمه های استارت و استاپ را با هم فشار داده و تا زمانی که عدد 1 روی نمایشگر ظاهر شود، نگه دارید.
  • سپس مجدد دکمه استارت را فشار دهید. دکمه را نگه دارید تا فلاش روی نمایشگر نمایان شود.
  • دکمه ولوم را بچرخانید تا کلمه Off روی صفحه نمایش داده شود.
  • برای ذخیره تنظیمات دکمهStart را بفشارید.
  • ارورE3

این خطا در ماکروفر بوش مربوط به زمانی است که باز شدن درب با مشکل مواجه شده باشد. برای رفع این خطا، دستگاه ماکروفر را به مدت 30 ثانیه خاموش نگه دارید. پس از اینکه مجدد روشن کردید اگر همچنان این خطا مشاهده شد، باید تعمیر ماکروفر بوش خود را به تکنسین ماهر بسپارید.

  • کد خطای صدای بوق

 این خطا نشان دهنده قطعی برق است. برای رفع این مشکل باید تنظیمات را بازگردانی کنید.

  • ارور H95

این خطا نشان می دهد که درب ماکروفر بوش بسته نشده است. با دیدن این ارور ابتدا مطمئن شوید که درب دستگاه را محکم بسته اید. درصورت برطرف نشدن این خطا، احتمالا میکروسوئیچ درب دچار مشکل شده است و باید با دقت تعمیر و در صورت لزوم تعویض شود.

نکاتی برای جلوگیری از نیاز پیداکردن به تعمیر ماکروفر بوش

  • از گذاشتن کنسرو درون ماکروفر خودداری کنید. استفاده از ظروف آلومینیومی و فلزی همچون قوطی کنسرو در دستگاه ماکروفر توصیه نمی شود.
  • ماکروفر بوش را در جای مرطوب نگه نداریم. این محیط احتمال ایجاد الکتریسیته ساکن و بروز جرقه در دستگاه را افزایش می دهد.
خانمی در حال روشن کردن ماکروفر بوش خود
  • داخل ماکروفر بوش ظروف فلزی نگذارید. برخی از ظروف برای قرار دادن در ماکروفر مناسب نیستند. ظروف فلزی، استیل و همچنین ظروف لب پر شده یا تراشکاری شده را نباید درون ماکروفر قرار دهید. ظروف از جنس پیرکس، فرانسوی، سرامیک و آرکوپال برای استفاده در ماکروفر بوش مناسب هستند.
شخصی در حال روشن کردن ماکروفر بوش خود
  • در صورت ریختن غذا و تجمع چربی، بلافاصله دستگاه را تمیز کنید. جمع شدن چربی و ذرات غذایی درون کابین و بین قطعات موجب بروز مشکلاتی همچون جرقه زدن دستگاه می شود. سعی کنید پس از هر بار ریختن تکه های غذایی روی سینی یا دیواره ی ماکروفر، با کمک یک دستمال یا اسفنج تمام قطعات آن را پاک کنید.
  • دستگاه ماکروفر را به موقع خاموش کنید. روشن ماندن دستگاه به مدت طولانی باعث آسیب دیدن ماکروفر می شود. توصیه می کنیم از تایمر استفاده کنید تا در صورت فراموشی، دستگاه به طور خودکار خاموش شود.
  • از درپوش های مخصوص بر روی ظروف استفاده کنید تا از ریختن غذا درون محفظه ماکروفر جلوگیری شود.

هزینه تعمیر ماکروفر بوش

مهم ترین بخش در تعمیر دستگاه ماکروفر عیب یابی است. زمانی که مشکل دستگاه یافت شد، تکنسین می تواند تصمیم بگیرد که کدام قطعات باید تعویض یا تعمیر شوند. در ادامه تعرفه خدمات تعمیر ماکروفر بوش آمده است.

شخصی در حال تعمیر ماکروفر بوش

جمع بندی

در این مطلب به بررسی مشکلات دستگاه ماکروفر بوش پرداختیم. این ایرادات اغلب پس از مدتی کار با دستگاه بروز پیدا می کنند. البته این مسئله کیفیت محصولات برند بوش را زیر سوال نمی برد. اگر برای تعمیر دستگاه ماکروفر خود به کمک نیاز دارید، مجموعه فناوران سرویس با داشتن تیمی از تعمیرکاران با تجربه و متخصص، خدمات عیب یابی و تعمیر ماکروفر بوش را با تضمین کیفیت در منزل شما انجام می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.