تعمیر ماکروفر سامسونگ

تعمیر ماکروفر سامسونگ

خرابی لوازم آشپزخانه یک مشکل بسیار رایج است که بسیاری از زنان خانه دار با آن مواجه هستند. یکی از این لوازم آشپزخانه مایکروفر می باشد. مشکلات مایکروفر می توانند ناشی از استفاده نادرست، گرم کردن مواد غذایی نامناسب و عدم رعایت مقررات ایمنی باشند. ما به شما کمک می کنیم که ساده ترین راه برای جلوگیری از تعمیر مایکروفر را یاد بگیرید. از این دستگاه در شرایطی که باعث ایجاد حالت های عملکرد بحرانی می شود، استفاده نکنید. شما باید طبق دستورالعمل از مایکروفر استفاده کرده و نکات ایمنی را رعایت نمایید. با این حال، اگر مشکلی رخ دهد، برای اینکه فهمیدن چگونگی تعمیر آن بخش، ابتدا باید منشا مشکل را کشف کنید. در ادامه به بررسی علت مشکلات رایج و نحوه تعمیر ماکروفر سامسونگ خواهیم پرداخت.

ویژگی های فناوران سرویس

متخصصان با تجربه

تکنسین های مجموعه فناوران سرویس باتجربه و خبره هستند و به صورت دوره ای خود را به روز کرده و با جدیدترین مدل های لوازم خانگی آشنا هستند.

گارانتی خدمات

فناوران سرویس با ارائه گارانتی خدمات خود ، باعث ایجاد آرامش خاطر برای مشتریان می شود برخلاف دیگر رقبای این حوزه.

سرعت در ارائه خدمات

ما مفتخریم که در کمتر از 24 ساعت به درخواست شما رسیدگی کنیم و در انجام خدمات شما بشتابیم.

هزینه های منصفانه

تمام هزینه هایی ک شما متقبل خواهید شد در کمال انصاف خواهد بود و تماما پس از پایان کار پرداخت خواهید کرد.

اولویت با تعمیر خدمات

از آنجایی که تمام تلاش خود را برای جلب رضایت شما می کند اگر قطعه شما قابل تعمیر باشد اولویت با تعمیر است و سپس تعویض با قطعه اورجینال.

عیب یابی ماکروفر سامسونگ

مایکروفر به یک دستیار ضروری در آشپزخانه و دفاتر تبدیل شده است. با استفاده از آن در زمان گرم کردن مجدد غذاهای آماده و یخ زدایی محصولات نیمه آماده، صرفه جویی می شود. ما به قدری به وجود اجاق مایکروفر عادت کرده ایم که در صورت بروز هرگونه مشکل در عملکرد آن، بلافاصله وحشت می کنیم. بیایید متوجه شویم که چه نوع نقص هایی در یک مایکروفر می توانند رخ دهد و چه راه هایی برای رفع این مشکلات وجود دارند.

ماکروفر سامسونگ
مردی در حال تعمیر مارکروفر سامسونگ

مهم ترین ایرادات در تعمیر ماکروفر سامسونگ

اگر خرابی ماکروفر به طور مداوم اتفاق بیافتد، کل برنامه روزانه را مختل می کند. مایکروفر یک وسیله ضروری برای گرم کردن یا تهیه غذا برای هر شخص است. کوچکترین خرابی آن می تواند یک مشکل بزرگ برای یک اداره یا خانه باشد. مشکلات عمده ماکروفرهای سامسونگ عبارتند از:

روشن نشدن ماکروفر سامسونگ

رایج ترین مشکلی که کاربران برای رفع آن با مرکز خدمات تماس می گیرند، سوختن فیوز فشار قوی است. در این حالت مایکروفر روشن نشده و به فشار دادن دکمه های روی پنل خود پاسخ نمی دهد. اگر فیوز منفجر شده است، باید با فیوز جدید جایگزین شود. ابتدا کابل و اتصال آن به شبکه یا آسیب دیده بودن آن را بررسی کنید. این احتمال وجود دارد که کلیدهای درب معیوب باشند. در نتیجه عملکرد دستگاه توسط سیستم امنیتی مسدود می شود. اگر ماکروفر روشن نشود، ممکن است سنسور دما نیز از کار افتاده باشد.

به طور کلی علت های این نقص عبارتند از:

  • ولتاژ شبکه وجود ندارد.
  • سیم برق از کار افتاده می باشد.
  • فیوز برق منفجر شده است.
  • میکروسوئیچ خراب می باشد.
  • ترموستات کار نمی کند.

باز نشدن درب ماکروفر سامسونگ

اگر ماکروفر خاموش نشده و درب آن باز نمی شود، در حالی که چراغ محفظه روشن بوده، علت خرابی یکی از چندین میکروسوئیچ درب است. برای تعیین علت دقیق، باید دستگاه را جدا کرده و سپس کلیدهای محدود را بررسی کنید. البته ما توصیه می کنیم که با مرکز خدمات رسمی تماس بگیرید.

نچرخیدن سینی ماکروفر سامسونگ

برای جلوگیری از این مشکل، غلتک ها را تمیز کنید. در صورتی که این کار هیچ نتیجه ای به همراه نداشته باشد، باید ببینید که آیا موتور صفحه مایکروفر کار می کند یا خیر. اگر موتور صفحه مایکروفر سوخته است، باید آن را با یک مورد جدید جایگزین کنید. نچرخیدن سینی ماکروفر سامسونگ می تواند دلایل متعددی داشته باشد که عبارتند از:

·       بیشتر بودن وزن محصول از مقدار مشخص شده

·       از کار افتادن موتور الکتریکی

·       خرابی دنده در گیربکس موتور الکتریکی

·       اسکرول شدن کلاچ نصب شده روی شفت موتور 

فردی در حال تعمیر ماکروفر سامسونگ

گرم نشدن غذا در ماکروفر سامسونگ

یکی دیگر از مشکلات رایج، شکست مگنترون می باشد. اگر مایکروفر شما گرم کردن غذا را متوقف کرده است، احتمالا چنین مشکلی دارد. شما باید ابتدا دیواره های داخلی دستگاه را به دقت بررسی کنید. اگر آسیب مکانیکی پیدا نکردید، باید صفحه را که در سمت چپ محفظه قرار دارد، بردارید. پس از برداشتن دیسک، آن را با استفاده از محلول الکلی ملایم تمیز کنید. برای اطمینان از حداکثر تمیزی و عملکرد بالا، از محصولات مراقبتی لوازم خانگی مانند چربی گیر مایکروفر استفاده نمایید.

به این ترتیب می‌توانید بقایای چربی، بوی نامطبوع و اثر پاشیدن آن را از بین ببرید. پس از تمیز کردن، می توانید بازرسی قطعه را انجام دهید. در صورت مشاهده نقاط تیره یا سوخته روی صفحه، تعویض کامل قطعه، مورد نیاز است. البته اگر دستگاه ماکروفر سامسونگ گرم نمی شود، احتمالا دلایل مختلف دیگری نیز وجود دارند. علاوه بر احتمال شکستگی مگنترون، نوسانات برق نیز می تواند بر این مشکل تاثیر بگذارد. با این حال، اغلب، مشکل در فیوز سوخته است که سیم پیچ اولیه ترانسفورماتور را تغذیه می کند. به طور کلی علت این نقص می تواند موارد زیر باشد:

·       عدم وجود ولتاژ شبکه

·       از کار افتادن سیم برق

·       منفجر شدن فیوز برق

·       خرابی میکروسوئیچ

·       عدم کارکرد صحیح ترموستات

جرقه زدن در ماکروفر سامسونگ

یکی دیگر از دلایل رایج خرابی مایکروفر، سوختگی صفحه میکا است. یکی از علائم خرابی آن، جرقه زدن در ناحیه کانال می باشد. در طول پخت و پز، برخی از مواد غذایی پاشیده شده و در نتیجه میکا خیس می شود. برای جلوگیری از آسیب، غذا را فقط در ظروف بسته بپزید و دوباره گرم کنید. همچنین اگر درپوش مگنترون یا درب آسیب دیده باشد، پدیده مشابهی را می توان مشاهده کرد. عملکرد بیشتر دستگاه در این حالت خطرناک است، بنابراین تعمیر فوری لازم می باشد.

غذا داخل ماکروفر ساسمونگ

جهت تعمیر لوازم خانگی خود از طریق شما تماس های زیر با ما در ارتباط باشید.فناوران سرویس بهترین مرکز تعمیر لوازم خانگی و دارای زبده ترین متخصص مربوط به مارک و نوع وسیله شما میباشد

مهم ترین ارور ها در ماکروفر سامسونگ

اگر مایکروفر شما کار نمی کند، از لیست مشکلات رایج که در بالا ذکر کردیم، برای تشخیص و عیب یابی استفاده کنید. مایکروفرهای مدرن سامسونگ مجهز به نمایشگر الکترونیکی هستند که مدت زمان فرآیند را نشان می دهند. همچنین کد خطا نیز به نمایش می گذارند. این کار شناسایی مشکل و تعمیر را آسان تر می کند. خطاها طبق قوانین خاصی شماره گذاری می شوند. هر سنسور و دستگاه شماره مخصوص به خود را دارد، که به شرح زیر است:

·       خطای باز

· یک خطای خارجی

· خطای کاربر

· نقض دستورالعمل

·       خطای کوتاه

·       مشکلات سخت افزاری

حرف E به معنای خطا بوده که از انگلیسی ترجمه شده است. رقم اول کد، شماره دستگاه معیوب و رقم دوم، عدد یا حرف خطا می باشد.

ظرفی داخل ماکروفر ساسمونگ

• ارور E11
این کد خطا نشان می دهد که سنسور رطوبت مشکل دارد. اگر با این کد خطا مواجه شدید، لطفا با نمایندگی سامسونگ یا یک مرکز تعمیرات مجرب تماس بگیرید. برای تعویض یا تعمیر این قطعه باید آن را باز کرده و به طور کامل از بالای دستگاه جدا کنید.

لیوانی درون ماکروفر سامسونگ
  • ارور E5

این خطا زمانی رخ می دهد که یکی از دکمه های پنل داخل دستگاه گیر کند. این مشکل موجب آتش سوزی و آسیب به سایر قطعه ها شود. برای رفع این خطا، دو شاخه مایکروفر را از پریز بیرون بکشید.

  • ارور SE

در صورت بروز این خطا، پانل کنترل معیوب است. با پشتیبانی سامسونگ تماس بگیرید یا درخواست تعمیر را ارسال کنید.

  • ارور E83

در این صورت مشکل از میکروسوئیچ درب بوده و باید بررسی شود.

  • ارور E24

با این ارور می توان متوجه داغ شدن بیش از حد دستگاه شد.

  • ارورE32

این ارور نشان دهنده خرابی داخلی سنسور ترازو می باشد.

  • ارور E33

این ارور به معنای کم بودن وزن بارگیری است.

  • ارور C20 / C21 / C22

ظاهر شدن هر یک از این کدها نشان دهنده نقص در عملکرد سنسور حرارتی می باشد. این مشکلات توسط یک فرد آماتور قابل تعمیر نخواهند بود.

  • ارور CF0 / CF1 /CF2

خرابی سیستم ارتباطی را می توان با مشاهده این ارورها متوجه شد.

  • ارور E01

این خطا نشان دهنده زودتر از موعد باز شدن در است.

  • ارور Cd0 / Cd1 /Cd2

این ارورها نشان دهنده اشکال در درب یا کلیدهای مایکروفر هستند. برای رفع این ارور، فر را از برق بکشید. دکمه ها را بررسی کنید و مطمئن شوید که آب در اطراف یا روی آنها وجود ندارد. در صورت وجود آب، آن را پاک کنید و بگذارید یک تا دو ساعت خشک شود. سپس فر را به برق بزنید. اگر خطا ظاهر نشد، همه تجهیزات درست بوده و شما می توانید از آن استفاده کنید. اگر خطا دوباره ظاهر شد، با پشتیبانی سامسونگ تماس بگیرید یا یک درخواست تعمیر ارسال نمایید.

  • ارور E41

در این صورت، کلیدهای مدار باید بررسی و در صورت لزوم تعمیر یا تعویض شوند.

  • ارور E42

نشان دهنده وجود مشکل یا نقص در مدار داخل فر است.

 
  • ارور E02 /E03 / E04 / E05

توضیحات این ارورها به شرح زیر می باشد.

  • E-02: زمان پخت بیش از حد برای مایکروفر.
  • E-03: زمان بیش از حد برای کباب کردن.
  • E-04: زمان پخت بیش از حد برای همرفت.
  • E-05: بیش از زمان فرآیند.
  • E34

وزن بارگذاری بیش از حد معمول می باشد.

  • E36

در حین کار، در باز شده است.

ظرفی درون ماکروفر سامسونگ

نکاتی برای جلوگیری از نیاز پیداکردن به تعمیر ماکروفر سامسونگ

مایکروفرها دستگاه های قابل اعتمادی هستند. آن ها در صورت استفاده صحیح، به ندرت از کار می افتند. معمولا علت اصلی خرابی مایکروفر سامسونگ بی احتیاطی و سهل انگاری کاربر است. شما باید حتما قبل از کار با مایکروفر، دفترچه راهنما را بخوانید. در ادامه قوانین ساده کار با مایکروفر را ذکر کرده ایم.

اولین و مهمترین قانون این است که از وارد کردن اشیا فلزی به داخل مایکروفر خودداری کنید. فلز وارد شده در محفظه مایکروفر، می تواند باعث ایجاد جرقه و آسیب جدی به مگنترون و سطح داخلی مایکروفر شود. همچنین ظروف سفالی در مایکروفر بسیار داغ شده و ممکن است بسوزند. ظروف شیشه ای برای استفاده در فر در نظر گرفته شده اند. از پلاستیک در ماکروفر استفاده نکنید، زیرا وقتی پلاستیک گرم می شود، مواد مضر را در غذا آزاد می کند.

قانون دوم این است که مایکروفر خالی را روشن نکنید. در یک محفظه خالی، امواج منجر به از کار افتادن مگنترون شده و جایگزینی مگنترون گران است. اگر این شرایط را رعایت کنید، نیازی به تعمیر ماکروفر سامسونگ نخواهید داشت. نکات مهم برای جلوگیری از آسیب به مایکروفر عبارتند از:

ماکروفر سامسونگ که داخلش دود کرده

• از گذاشتن کنسرو درون ماکروفر خودداری کنید

گرم کردن هر چیزی در ماکروفر آسان بوده، اما هر محصولی مجاز نیست که در مایکروفر قرار گیرد. به طور مثال شما نباید کنسروها را در مایکروفر گرم کنید. در واقع در مایکروفر، شما نمی توانید هیچ غذایی را در بسته بندی مهر و موم شده گرم نمایید. علاوه بر کنسروها، ظروف ممنوعه دیگر عبارتند از:

  • بطری های در بسته
  • کیسه های خلاء
  • شیشه های پلاستیکی

تنظیم دما باعث افزایش فشار داخل مخزن می شود. این امر می تواند منجر به انفجار شود. مشکلات دیگر ناشی از قرار دادن کنسرو و ظروف پلمپ شده عبارتند از:

  • آسیب به عناصر داخلی مایکروفر
  • آسیب به محفظه دستگاه (تحت فشار زیاد، مواد غذایی روی عناصر داخلی اجاق مایکروفر پاشیده می شوند.)
  • آتش سوزی

برای جلوگیری از این مشکلات، درب بطری ها، شیشه ها، کیسه های مهر و موم شده را سوراخ کنید.

همچنین در مایکروفر نمی توانید غذاهای زیر را گرم کرده یا بپزید:

·       مرغ و سایر تخم مرغ ها (ممکن است در اثر فشار بالا منفجر شوند.)

·       غذاهای فرآوری نشده بدون ایجاد برش (خیار، سوسیس، سیب زمینی پوست کنده.)

·       انگور (با حرارت دادن مایکروفر، پلاسما آزاد می کند.)

·       فلفل تند (می توانند بر سلامتی تاثیر منفی بگذارند و اثر اسپری فلفل را ایجاد کنند.)

• ماکروفر سامسونگ را در جای مرطوب نگه نداریم

برای اطمینان از عمر طولانی و بدون دردسر، مراقبت مناسب لازم است. علاوه بر تمیز کردن به موقع پوشش های داخلی و خارجی، باید به شرایط صحیح برای نگهداری دستگاه توجه کنید. رطوبت زیاد، گرمای بیش از حد شدید، نزدیکی نامناسب به تجهیزات دیگر، مستقیما بر عمر مفید مایکروفر تاثیر می گذارند. در برخی موارد می توانند عاملی برای جلوگیری از دریافت خدمات گارانتی نیز باشند.

فردی در حال تعمیر ماکروفر سامسونگ

رطوبت بالا در اتاق تاثیر مضری بر تجهیزات الکتریکی دارد و مایکروفر نیز متاسفانه از این قاعده مستثنی نیست. از مایکروفر در رطوبت هوای داخلی که بیش از 60 درصد نباشد، استفاده کنید. در غیر این صورت، باید یک رطوبت گیر بخرید یا کولر گازی را به حالت خشک تغییر دهید. یک رطوبت سنج معمولی به شما کمک می کند رطوبت نسبی را پیدا کنید. اکثر این دستگاه ها دارای گزینه اندازه گیری دما هستند. این ویژگی برای ذخیره سازی تجهیزاتی که از برق تغذیه می کنند نیز بسیار مهم است.

لوازم خانگی را نباید در جایی نگهداری کرد که در معرض هر گونه اثرات مضر تغییرات دما، رطوبت و نور شدید خورشید باشند. علاوه بر رطوبت، باید دمای اتاقی را که قصد دارید مایکروفر را در آن نگهداری کنید، نیز در نظر بگیرید. مقدار بهینه دما، در محدوده 9+ تا 20+ درجه در نظر گرفته می شود.

• داخل مایکروفر سامسونگ ظروف فلزی نگذاریم

غذا را در ظروف فلزی در مایکروفر گرم نکنید. این نوع ظروف تابش مایکروفر را منعکس کرده و می توانند به عناصر داخلی دستگاه آسیب برساند. ظروف ذکر شده در زیر در مایکروفر غیر قابل استفاده هستند:

  • ظروف میناکاری شده
  • ظروف و کارد و چنگال ساخته شده از آلومینیوم، فولاد، مس و فلزات دیگر
  • فویل آلومینیومی و ظروف یکبار مصرف مختلف با درب فلزی
  • ظروف حاوی پوشش فلزی (بسیاری از رنگ ها حاوی فلز هستند)

برخی دیگر از دیگر ظروفی که در آنها نمی توانید غذا را در مایکروفر گرم کنید، عبارتند از:

  • ظروف یکبار مصرف پلاستیکی که هیچ علامتی در مورد امکان استفاده از آنها در مایکروفر وجود ندارد. این ظروف ممکن است ذوب شوند یا مواد مضر آزاد کنند.
  • کریستال (حاوی فلزات سرب و نقره است.)
  • کیسه های کاغذی و ظروف یکبار مصرف. ممکن است مشتعل شده، به اجاق مایکروفر آسیب برسانند یا باعث آتش سوزی شوند.
  • محصولات چوبی. حرارت دادن در مایکروفر باعث تبخیر مایع و خشک شدن ظروف چوبی می شود. در نتیجه این گونه ظروف ترک خواهند خورد.
  • ظروف بیضی شکل با کف صاف به شما این امکان را می دهند که غذا را در مایکروفر با حداکثر کارایی گرم کنید.

مواد زیر به شما این امکان را می دهند تا غذا را با بیشترین کارایی و سرعت ممکن گرم نمایید:

  • شیشه نسوز و شیشه سرامیک
  • چینی و فیانس بدون عناصر تزئینی
  • پلاستیکی با توانایی تحمل حرارت تا 110 درجه
  • سیلیکون (قالب های پخت از آن ساخته می شود.)
درون ماکروفر سامسونگ

شما می توانید از روش زیر برای تعیین اینکه آیا ظروف برای استفاده در مایکروفر مناسب هستند یا نه استفاده کنید. ظرف خالی را در مرکز مایکروفر قرار دهید. در را ببندید و مایکروفر را با 600-900 وات روشن کنید. دستگاه را به مدت 30 ثانیه روشن نگه دارید. مراقب گرمایش باشید. در محفظه نباید جرقه یا صدای ترقه وجود داشته باشد. ظروف را با عناصر توخالی که هوا یا رطوبت در آنها وجود دارند، مثلا چند لیوان شیشه ای و سرامیکی، در مایکروفر گرم نکنید. گرما می تواند فشار را در عناصر ظروف افزایش دهد و باعث انفجار آنها شود.

برای تعمیر ماکروفرهای سامسونگ چه کنیم؟

موارد ذکر شده به شما در تشخیص اشکالات ماکروفر سامسونگ کمک می کنند. البته در صورت تشخیص هر گونه مشکل، بهترین راه برای تعمیر، مراجعه به مراکز تعمیرات تخصصی یا نمایندگی ها است. فناوران سرویس خدمات تعمیر ماکروفر سامسونگ و دیگر برندها را ارائه می دهد. شرکت ما با سال ها سابقه درخشان در این حوزه، در طول فعالیت خود باعث جلب احترام و اعتماد کاربران لوازم خانگی شده است. شما می توانید با مراجعه به دفتر، تماس تلفنی با مدیر ما یا گذاشتن درخواست در وب سایت، مشاوره لازم را دریافت کنید.

با اعتماد به ما، متوجه خواهید شد که تعمیر توسط صنعتگران مجرب، با تجربه و با استفاده از قطعات یدکی اورجینال انجام خواهد شد. ما به شما بالاترین میزان کیفیت را ارائه خواهیم داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.