تعمیر ماکروفر پاناسونیک

تعمیر ماکروفر پاناسونیک

با وجود لوازم خانگی به خصوص لوازم آشپزخانه، زندگی انسان بسیار آسان تر شده است. مایکروفر به شما در پخت و پز غذاها و گرم کردن آنها کمک کرده و این فرآیند را آسان تر می سازد. البته استفاده مکرر و نادرست منجر به از کار افتادن دستگاه می شود. اگر ماکروفر دچار خرابی شده و می خواهید علت را به درستی پیدا کرده و راه حل مناسب را انتخاب نمایید، ما را همراهی کنید. در ادامه مطلب با ما همراه باشید. ما قرار است در این مطلب به بررسی بهترین روش های تعمیر ماکروفر پاناسونیک بپردازیم.

ویژگی های فناوران سرویس

متخصصان با تجربه

تکنسین های مجموعه فناوران سرویس باتجربه و خبره هستند و به صورت دوره ای خود را به روز کرده و با جدیدترین مدل های لوازم خانگی آشنا هستند.

گارانتی خدمات

فناوران سرویس با ارائه گارانتی خدمات خود ، باعث ایجاد آرامش خاطر برای مشتریان می شود برخلاف دیگر رقبای این حوزه.

سرعت در ارائه خدمات

ما مفتخریم که در کمتر از 24 ساعت به درخواست شما رسیدگی کنیم و در انجام خدمات شما بشتابیم.

هزینه های منصفانه

تمام هزینه هایی ک شما متقبل خواهید شد در کمال انصاف خواهد بود و تماما پس از پایان کار پرداخت خواهید کرد.

اولویت با تعمیر خدمات

از آنجایی که تمام تلاش خود را برای جلب رضایت شما می کند اگر قطعه شما قابل تعمیر باشد اولویت با تعمیر است و سپس تعویض با قطعه اورجینال.

عیب یابی ماکروفر پاناسونیک

حضور یک ماکروفر در هر خانه ای الزامی می باشد. مایکروفر به یکی از اجزای اصلی فرآیند آماده سازی صبحانه های سریع تبدیل شده است. این دستگاه مانند هر وسیله فنی، مستعد خرابی می باشد، اما از رده خارج کردن دستگاه و خرید مایکروفر جدید توصیه نمی شود. عوامل زیادی وجود دارند که می توانند در آن ایجاد مشکل کنند. چگونه آنها را به درستی شناسایی کنیم؟ همچنین به موقع به آنها توجه کرده و تکنیک های صحیح را برای تعمیر به کار ببریم؟ ما به طور کامل راه حل های هر اشکال در مایکروفر را بررسی خواهیم کرد.

خانم و آقایی در حال جا گذاشتن یک ماکروفر فلر

مهم ترین ایرادات در تعمیر ماکروفر پاناسونیک

به عنوان یک قاعده، خرابی مایکروفر به دلیل نقض قوانین عملکرد و در نتیجه سایش عناصر دستگاه رخ می دهد. متداول ترین ایرادات گزارش شده هنگام مراجعه برای تعمیر ماکروفر پاناسونیک عبارتند از:

• روشن نشدن ماکروفر پاناسونیک
غفلت از قوانین عملکرد، منجر به کم گرم شدن یا تغییر نکردن دمای غذا در مایکروفر می شود. روشن و گرم نشدن مایکروفر وابسته به عوامل زیر است:
• فلز
قرار دادن اجسام فلزی در محفظه دستگاه به هنگام عملکرد آن، خطرناک است. چنگال، قاشق یا بشقاب فلزی، در حین گرم شدن دستگاه شروع به جرقه زدن می کنند. تکرار متداول این ایراد، باعث خرابی موتور ماکروفر خواهد شد.
• ظروف در بسته
گرم کردن یا پختن غذا در ظرف کاملا بسته، اشتباه است. عدم رعایت این قانون منجر به انفجار شده و مواد غذایی به داخل دستگاه پاشیده می شوند. این اتفاق منجر به کثیف شدن قطعات و اخلال در عملکرد آنها خواهد شد. بدین صورت عملکرد عناصر کاهش یافته و احتمالا دستگاه بلافاصله از کار می افتد.

نوعی ماکروفر پاناسونیک

فرسودگی طبیعی قطعات و قدیمی بودن تجهیزات، می تواند به یک عامل اصلی در خرابی دستگاه تبدیل شود. اگر مایکروفر گرم نمی شود، ممکن است دلیل آن، همین موضوع باشد. برای حل این مشکل، ابتدا باید ولتاژ شبکه را بررسی کنید. اگر نشانگر، 5-10 ولت کاهش یابد، باید تثبیت کننده را وصل کرده و منتظر بمانید تا ولتاژ تثبیت شود. فیوزها را به صورت چشمی بررسی کنید. عدم وجود آثار سوختگی به این معنی نیست که مشکلی وجود ندارد.

با استفاده از تستر، مقاومت را اندازه گیری کنید. همچنین لازم است ولتاژی که به خازن و دیودها می رسد، بررسی شود. برای اینکار به یک کیلومتر شمار نیاز دارید.

پس از جدا کردن مایکروفر از برق و خنک شدن دستگاه، قسمت بالایی کیس را جدا کنید. سپس تراشه را از مگنترون خارج کرده و وجود مشکلات را بررسی نمایید. اگر مشکل قابل مشاهده نباشد، ترمینال ها را دوباره روی مگنترون قرار دهید. خرابی مطلق هر جزء مایکروفر، از سنسور دما گرفته تا فیوز برق، می تواند از روشن کردن دستگاه جلوگیری کند.

  • باز نشدن درب ماکروفر پاناسونیک

اگر تایمر تمام شده، اما درب مایکروفر باز نمی شود، ممکن است رله تامین از کار افتاده باشد. شما باید فورا دلایل آن را دریابید و سپس راه حل مناسب برای رفع ایراد را پیدا کنید. مسدود شدن درب ها به صورت مکانیکی اتفاق می افتد، بنابراین درب یکی از آسیب پذیرترین مکان ها است.

اغلب مایکروفر به دلایل زیر باز نمی شود:

  • یک خطای نرم افزاری رخ داده است. در این صورت دستگاه را خاموش کرده و پس از چند دقیقه دوباره آن را روشن کنید.
  • گیره درب گیر کرده است . سعی کنید گیره ها را باز کرده و با موارد جدید جایگزین نمایید.
  • دکمه شکسته است. به آرامی چفت ها را باز کرده، سپس در را باز کنید.

اگر با تمام این تدابیر در باز نشد، به هیچ عنوان درب را محکم نکشید، زیرا ممکن است مکانیسم را دچار ایراد کنید. ابتدا باید بفهمید که چه نوع مشکل مکانیکی رخ داده و تنها پس از آن به دنبال راه حل باشید. برخی از راه حل های موجود برای رفع این مشکل عبارتند از:

  • ناحیه شکستگی را کنترل کنید

اگر دستگیره یا دکمه باز شدن شکسته باشد، اما مکانیسم تایمر و قفل کار کند، می توان دستگیره را به طور موقت چسباند. با کشیدن آرام، چارچوب در را باز کنید. اگر درب قابل سرویس بوده اما باز نمی شود، خود مکانیسم قفل خراب است. هر اجاق مایکروفر دارای عملکرد قفل بوده که در هنگام باز بودن در، از کار کردن مایکروفر جلوگیری می کند.

تعمیر ماکروفر پاناسونیک

در مدل های دارای دسته فیزیکی، وقتی در را باز می کنید، مایکروفر به طور خودکار خاموش می شود.

علاوه بر دستگیره روی در، اهرم تنظیم کننده تایمر ممکن است از کار بیفتد. هر گونه تشخیص رگولاتور، فقط باید در صورت قطع کردن برق دستگاه صورت گیرد. لازم است دسته را از نظر نقص فنی بررسی کرده و با مرکز خدمات تماس بگیرید.

جهت تعمیر لوازم خانگی خود از طریق شما تماس های زیر با ما در ارتباط باشید.فناوران سرویس بهترین مرکز تعمیر لوازم خانگی و دارای زبده ترین متخصص مربوط به مارک و نوع وسیله شما میباشد

  • چفت درب شکسته

هنگامی که درب مایکروفر محکم بسته شود، قلاب های چفت به میله های قفل می چسبند. می توانید با فشار دادن دکمه یا دستگیره، قلاب را باز کنید. با کشیدن آسان درب به سمت خود می توانید تشخیص دهید که مشکل در قفل است یا خیر. اگر احساس می کنید چیزی آن را نگه داشته، باید قفل در را باز کرده و قلاب ها و سوراخ ها را بررسی نمایید. در صورت لزوم، چفت ها را با موارد جدید تعویض کنید.

شخصی در حال روشن کردن ماکروفر پاناسونیک
  • شکستگی فنر

فنر درب در چرخه باز و بسته شدن آن تاثیرگذار می باشد. به همین دلیل در حین کار، فنر ممکن است ضعیف شده و مشکلاتی را برای درب ایجاد کند. بدین ترتیب این قطعه قابل تعمیر نبوده و باید توسط متخصص تعویض شود. دکمه مکانیکی باز کردن درب نیز از فنر استفاده می کند که به مرور زمان فرسوده شده و باعث باز نشدن درب می شود.

  • مشکلات دکمه ها

اگر دکمه خیلی راحت فشار داده شده یا صداهای نامشخصی از آن شنیده می شود، باید مایکروفر را برای تعمیر نزد متخصصان ببرید.

  • نچرخیدن سینی ماکروفر پاناسونیک

در این حالت احتمال دارد که موتور یا درایو نیاز به تعویض داشته باشند. همچنین به احتمال زیاد گریس یا آب وارد موتور سامپ شده است. برای حل این مشکل، مایکروفر را خاموش کرده و صفحه را از محفظه خارج کنید. به علاوه درب را به مدت 2-3 ساعت در دمای اتاق، باز نمایید. ممکن است بدین شکل مایع گیر افتاده در قطعات تبخیر شده و موتور دوباره شروع به کار کند.

  • گرم نشدن غذا در ماکروفر پاناسونیک

علت این مشکل رایج ممکن است یکی از موارد زیر باشد:

  • کابل برق معیوب
  • خرابی ترانسفورماتور
  • مشکل در فیوز برق
  • ولتاژ شبکه زیر 220 ولت
  • از کار افتادن رله روی برد کنترل
  • مگنترون بیش از حد گرم شده
  • منفجر شدن فیوز فشار قوی

 

نوعی ماکروفر پاناسونیک

تعویض هر یک از این قطعات تنها توسط ارائه دهندگان خدمات حرفه ای امکان پذیر است. برای درک دلایل عدم گرمایش در مایکروفر و از بین بردن صحیح آنها، باید نحوه عملکرد دستگاه را بدانید. اگر مایکروفر روشن شده اما گرم نمی شود، ممکن است دلیل آن در قسمت های اصلی دستگاه باشد.

  • جرقه زدن در ماکروفر پاناسونیک

صدای جرقه از یک وسیله خانگی، هر شخصی را می ترساند. از این گذشته، وسایل آشپزخانه معمولا با برق کار کرده و یک خرابی ناگهانی می تواند باعث آتش سوزی شود. هنگامی که مایکروفر جرقه می زند، باید فورا آن را از برق جدا کنید. علاوه بر صدای جرقه، مایکروفر ممکن است صدای وزوز ایجاد کند، این نیز نشانه ای از خرابی می باشد. جرقه در قسمت داخلی مایکروفر، همراه با صدا، بسیار خطرناک بوده و باید فورا رفع شود.

شایع ترین دلایلی که باعث جرقه زدن مایکروفر می شوند، عبارتند از:

  • نقص خود مایکروفر
  • سوختن صفحه میکا
  • خرابی کوپلر (قسمتی که صفحه روی آن می چرخد)
  • عدم رعایت قوانین استفاده ( قرار دادن ظروف نامناسب یا روشن کردن مایکروفر خالی)
  • گرمای بیش از حد در بار کم (پرتوهای متعدد به جای غذا، فضا را گرم می کنند)
تعمیر ماکروفر پاناسونیک

در بیشتر موارد این مشکل ناشی از سوختگی صفحه میکا است. میکا قسمتی از مایکروفر بوده که به مرور زمان از کار می افتد. این قطعه از مجموعه اصلی مایکروفر یعنی مگنترون محافظت می کند. مگنترون وسیله ای الکتریکی است که باعث تولید امواج مایکروفر می شود. صفحه میکا یک دیود الکتریک بوده که از موتور مایکروفر در برابر آلودگی هایی همچون گریس، خاک و بخار محافظت می کند.

با عبور پرتوها از داخل دستگاه، صفحه اجازه بازگشت به آنها نمی دهد و تمام کثیفی های انباشته شده را جمع می نماید. چربی باعث سوختن میکا می شود. اگر مایکروفر را تمیز نکنید، مجبور می شوید دستگاه را تغییر دهید. جرقه ای که به مگنترون برخورد کند، بلافاصله دستگاه را غیرفعال می کند.

  • ایراد در کوپلر

در کوپلر نیز مشکل مشابه ایراد قبل رخ می دهد. کوپلر یک قسمت پلاستیکی بوده که در زیر صفحه چرخان قرار دارد. بسیاری از مردم فقط زمانی که سینی را راه اندازی می کنند، آن را می بینند. کثیفی و چربی نیز روی کوپلر جمع شده که توسط اشعه های بازتابی گرم می شود. در نتیجه پلاستیک شروع به ذوب شدن می کند. تعیین چنین مشکلی بسیار ساده بوده، زیرا بوی مشخصی از پلاستیک سوخته ظاهر می شود.

بدنه اصلی مایکروفر از فلز لعابی ساخته شده است. در نتیجه این مشکل احتمالا در اثر آسیب مکانیکی و استفاده طولانی مدت ظاهر می شود. سازندگان از پوشش مخصوصی برای بدنه استفاده کرده اند که اثرات اشعه ها را تحمل می کند. با منعکس کردن پرتوها، پوشش بدنه در اثر گرم شدن بیش از حد ترک نخواهد خورد. هنگامی که پرتوها به دلیل وجود اشکال وارد بدنه فلزی می شوند، یک قوس الکتریکی تشکیل شده و مایکروفر شروع به جرقه زدن می کند.

نکات اساسی برای حفظ دوام دستگاه و نظافت آن

همه می خواهند که تجهیزات تا زمانی که ممکن است کار کنند، زیرا بروز کردن مایکروفر اغلب گران است. به همین دلیل باید به نظافت توجه نمود و قوانین زیر را رعایت کرد:

  • به طور منظم محفظه داخلی را از چربی بشویید.
  • استفاده از محصولات تمیز کننده خشن توصیه نمی شود.
  • محصولات تمیز کننده می توانند به بدنه آسیب برسانند.
  • فر را در حالت خالی از غذا روشن نکنید.
  • از ظروف فلزی استفاده ننمایید.
  • صفحات را با یک پوشش پلاستیکی مخصوص بپوشانید.
  • همچنین لازم است که به طور مرتب تمام تجهیزات اضافی را تمیز کنید.
شخصی در حال روشن کردن ماکروفر پاناسونیک

مهم ترین ارور ها در ماکروفر پاناسونیک

خرابی مایکروفر مشکلی جدی به شمار رفته و در صورت عدم بررسی دقیق، می تواند هزینه زیادی برای شما ایجاد کند. برای درک علل خرابی، دانستن معانی کدهای مایکروفر مهم می باشد. معنای کدهای دستگاه عبارتند از:

  • کد خطا H20

خطا در گرم کن

  • ارور H44

خرابی صفحه کلید

  • کد خطای U40

دستگاه دارای عملکرد بدون بار

این کد زمانی ظاهر می شود که دمای قطعات الکتریکی بالا باشد.

  • کد خطای H30

خرابی ترمیستور فر

  • ارور H32

کد خرابی ترمیستور مگنترون

 

  • کد خطا H00

خرابی برد اصلی (قابل نمایش در هر دو حالت تست و پخت)

  • کد خطای H90

خراب شدن ترمیستور اینورتر

  • ارور H95

خرابی ورودی اینورتر

  • ارور H02

خطای آی سی حافظه، خازن و سیم کشی ها (قابل نمایش در حالت تست و پخت و پز)

  • کد خطای H97

مانند کد H95 خطای ورودی اینورتر

  • ارور H98

مگنترون بدون نوسان

  • ارور U65

خراب شدن ترمیستور مگنترون

  • کد خطای H39

خرابی ترمیستور هیتر

نوعی ماکروفر پاناسونیک

• کد خطای U14 هشدار سوختن غذا

این کد هنگام پخت و پز بدون آب نشان داده می شود. با ظاهر شدن این کد خطا، پخت و پز به صورت خودکار متوقف خواهد شد. هنگامی که “Confirm water” نمایش داده می شود، حتما مخزن را با آب پر کنید. اگر در صورت پخت و پز بدون افزودن آب به مخزن، دکمه شروع را مکررا فشار دهید، کد “U14” پس از مدتی نمایش داده می شود. در نهایت، گرمایش متوقف خواهد شد.

• کد خطای H96 ،کد خطای برد آی سی اینورتر

مایکروفر، برخلاف سایر وسایل پخت و پز، برای عملکرد صحیح نیاز به مراقبت دقیق دارد. بهتر است دفترچه راهنما را خوانده و نحوه استفاده صحیح از آن را یاد بگیرید. بسته به شرایط، خطاها حتی در صورت عدم وجود ناهنجاری، ممکن است ظاهر شوند. اگر از قبل معنی هر کد خطا و نحوه رفع آن را بدانید، دچار وحشت نخواهید شد.

به طور کلی، ظاهر شدن کد”H**” (** یک عدد 2 یا 3 رقمی است) توسط نمایشگر، نشان دهنده خطا با احتمال زیاد خرابی است. خطای H نشانه مشکل غیرقابل اصلاح توسط مشتری بوده، اما شما می توانید با جدا و وصل کردن دو شاخه برق، آن را بهبود ببخشید. دوشاخه برق را جدا نموده، حداقل 5 ثانیه صبر کرده و سپس دوباره آن را وصل کنید. اگر کد H از LCD ناپدید شد، می توانید بدون هیچ مشکلی با دستگاه کار نمایید. در غیر این صورت حتما به تعمیر ماکروفر پاناسونیک در یک مرکز معتبر بپردازید.

نکاتی برای جلوگیری از نیاز پیداکردن به تعمیر ماکروفر پاناسونیک

مایکروفر مکانیزم ساده ای دارد. با این حال، عملکرد صحیح آن مستلزم دقت و مسئولیت پذیری مناسب کاربر می باشد. جلوگیری از خرابی مایکروفر کار دشواری نیست. با استفاده دقیق و درست، دستگاه بسیار طولانی تر دوام می آورد. تنها کافی است به نکات ساده اما مهم زیر توجه داشته باشید:

·       ماکروفر پاناسونیک را در جای مرطوب نگه نداریم

مراقبت از مایکروفر دشوار نیست، اما لازم است که دیواره های آن را به موقع از رطوبت و انواع مایعات تمیز کنید. همچنین آن را در محل مرطوب قرار ندهید.

فردی در حال تعمیر ماکروفر پاناسونیک
  • داخل ماکروفر پاناسونیک ظروف فلزی نگذاریم

بسیاری از مردم هنوز نمی دانند چه نوع ظروفی را می توان در مایکروفر قرار داد. ظروف حاوی عناصر فلزی می توانند باعث انفجار یا آتش سوزی در آشپزخانه شما شوند. حتی فویل نیز جایی در مایکروفر ندارد.

  • از گذاشتن کنسرو درون ماکروفر خودداری کنید

ممکن است از کنسروهای سرد خسته شده باشید، بنابراین یکی از آنها را به مدت 15 ثانیه در مایکروفر قرار می دهید. همه چیز خوب به نظر می رسد تا زمانی که سر کنسرو را باز کنید و منفجر شود. کنسروهایی که در مایکروفر گرم می شوند، بخار آزاد می کنند. بخار نمی تواند از داخل ظرف خارج شود، بنابراین فشار زیادی ایجاد خواهد شد. وقتی کنسرو را باز می کنید، بخار فورا آزاد می شود. انفجار حاصل، ممکن است شما را بسوزاند.

بهترین روش گرم کردن این است که کنسرو را قبل از اینکه در مایکروفر گرم کنید، باز نمایید. البته به طور کلی ظروف کنسرو دارای فلز بوده و می تواند باعث جرقه و آتش سوزی شود. در نتیجه غذا را در ظرف یا بشقاب مخصوص مایکروفر خالی کنید. روی آن را با یک دستمال کاغذی بپوشانید تا از پاشیده شدن آن جلوگیری شود.

داخل ماکروفر پاناسونیک

چگونه ماکروفر پاناسونیک را تعمیر کنیم؟

اگر هر گونه نقصی در عملکرد مایکروفر ظاهر شد، نباید خودتان علت خرابی را بیابید و دستگاه را تعمیر کنید. بهتر است تعمیر را به متخصصان مجرب فناوران سرویس بسپارید. البته دانستن موارد بالا به شما در تشخیص به موقع ایراد دستگاه کمک می کند. برای تعمیر ماکروفر پاناسونیک، نیازی به بردن آن به مرکز خدمات نیست. متخصصین ما عیب یابی و تعمیر مایکروفر را در منزل مشتری انجام می دهند. علاوه بر این، شما ضمانت انجام کار و مشاوره در مورد عملکرد صحیح دستگاه را دریافت خواهید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.