تعمیر ماکروفر دوو به صورت تخصصی در تهران-فناوران سرویس -تماس با 66862663

فناوران سرویس

تعمیر ماکروفر دوو

شرکت دوو یکی از تولیدکنندگان پیشرو لوازم آشپزخانه با کیفیت خوب و طراحی زیباست. این شرکت پس از درک نیاز مشتری بدون وقفه تولید مایکروفرهای خود را مانند سایر رقبای خود آغاز کرد. مایکروویوهای برند دوو یکی از با کیفیت ترین لوازم برقی موجود در بازار هستند که به دلیل قیمت بالای قطعات آن امکان خرید این دستگاه ها برای همه وجود ندارد. بنابراین، سرویس دهی منظم مایکروفر دوو در منزل برای جلوگیری از خرابی دستگاه بسیار مهم است. این کار باعث افزایش طول عمر قطعات دستگاه و جلوگیری از آسیب می شود.
گروه تعمیرات تخصصی فناوران سرویس با داشتن کارشناسان تعمیرات برندهای مختلف مایکروویو متعهد به ارائه این خدمات می باشد بنابراین در صورت نیاز به تعمیر ماکروفر دوو با یک تماس کارشناس تعمیر ماکروفر دوو به محل اعزام می گردند.

ویژگی های فناوران سرویس

متخصصان با تجربه

تکنسین های مجموعه فناوران سرویس باتجربه و خبره هستند و به صورت دوره ای خود را به روز کرده و با جدیدترین مدل های لوازم خانگی آشنا هستند.

گارانتی خدمات

فناوران سرویس با ارائه گارانتی خدمات خود ، باعث ایجاد آرامش خاطر برای مشتریان می شود برخلاف دیگر رقبای این حوزه.

سرعت در ارائه خدمات

ما مفتخریم که در کمتر از 24 ساعت به درخواست شما رسیدگی کنیم و در انجام خدمات شما بشتابیم.

هزینه های منصفانه

تمام هزینه هایی ک شما متقبل خواهید شد در کمال انصاف خواهد بود و تماما پس از پایان کار پرداخت خواهید کرد.

اولویت با تعمیر خدمات

از آنجایی که تمام تلاش خود را برای جلب رضایت شما می کند اگر قطعه شما قابل تعمیر باشد اولویت با تعمیر است و سپس تعویض با قطعه اورجینال.

عیب یابی ماکروفر دوو

زودپز یا مایکروویو یکی از مفیدترین و مهم ترین اختراعات قرن بیستم است. امروزه زندگی و لوازم خانگی بسیار مدرن شده اند و استفاده از توستر، مایکروفر، مایکروویو و سرخ کن توسط میلیون ها نفر در سراسر جهان نمونه های بارز زندگی مدرن هستند که در وقت ما صرفه جویی کرده اند.
اگر فردی فنی هستید می توانید برخی از این مشکلات را خودتان حل کنید وگرنه بهتر است تعمیر این دستگاه را به تکنسین ها و تعمیرکاران حرفه ای بسپارید تا در کمترین زمان ممکن و با دقت بالا مشکل شما را برطرف کنند.

ماکروفر دلونگی

مهم ترین ایرادات در تعمیر ماکروفر دوو

از مهم ترین مشکلاتی رایج در ماکروفر دوو، می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

روشن نشدن ماکروفر دوو

مواجه شدن با مشکل روشن نشدن مایکروویو اغلب می تواند برای همه نگران کننده باشد، زیرا همه ما فکر می کنیم که مایکروویو کاملاً خراب یا از کار افتاده است. اما نگران نباشید زیرا علت آن معمولاً به دلیل مشکلات سیستم منبع تغذیه است. اگر دستگاه بدون دلیل خاموش می شود، لطفاً به نکات زیر توجه کنید.

ماکروفر دلونگی که درون ان ظرفی قرار دارد

• مایکروویو به دلیل خرابی ترموستات روشن نمی شود.

ترموستات نوعی سنسور دما می باشد که از دو فلز ساخته شده است. بی متال دارای دو ورق فلزی غیر یکسان می باشد که با تغییر دما، تغییر شکل داده که باعث قطع جریان برق و جلوگیری از آسیب دیدن دستگاه می شود. اگر دمای مایکروویو شما مرتباً افزایش یابد، ممکن است ترموستات آسیب ببیند. همچنین احتمال بروز مشکل در ترانسفورماتورهای ولتاژ یا مگنترون زیاد است که باید توسط یک متخصص بررسی شود.

• چک کردن دو شاخ برق

قبل از شک کردن به عیب مایکروفر دوو، بهتر است دوشاخه برق را چک کنید. برای تشخیص و رفع این مشکل می توانید از یک وسیله برقی مانند سشوار استفاده کنید و از برق داشتن پریز برقی که استفاده می کنید مطمئن شوید.

• چک کردن تبدیل ۳ به ۲

در برخی از مایکروویوها استفاده از تبدیل برق 3 به 2 ضروری است که در بسیاری از موارد خرابی این تبدیل می تواند دلیل روشن نشدن مایکروفر باشد.

فردی در حال تعمیر ماکروفر ال جی

• قطع شدن فیوز برق ورودی مایکروفر

برای محافظت از ولتاژ و آمپر ورودی دستگاه، یک فیوز شیشه ای 12 آمپری در ابتدای برق ورودی قرار داده شده است که در اثر نوسان ولتاژ این فیوز میسوزد و از رسیدن نوسان به سایر قطعات جلوگیری می کند. دلیل خاموش شدن مایکروویو ممکن است سوختن فیوز باشد. برای اطمینان از سالم بودن این فیوز می توانید از مولتی متر استفاده کنید. به یاد داشته باشید که برای تعمیر مایکروویو آسیب دیده دوو نیاز به آموزش و رعایت کامل نکات ایمنی دارید، پس مراقب باشید زیرا احتمال برق گرفتگی شدید و تلفات جانی وجود دارد.

فردی در حال تعمیر ماکروفر

باز نشدن درب ماکروفر دوو

در صورت خراب شدن قفل دستگاه برای تعمیر مایکروفر دوو در منزل از روش های زیر استفاده کنید:
• بررسی کنید که قفل ساییده نشده باشد.
• با تعویض قفل درب به راحتی می توانید این مشکل را حل کنید.
اگر درب آن آسیب دیده است هرگز مایکروفر را روشن نکنید. از آنجایی که اشعه مایکروویو از خارج منتقل می شود، می تواند برای بدن، به ویژه چشم، پوست و بیضه ها مضر باشد.

• نچرخیدن سینی ماکروفر دوو

اگر سینی مایکروویو شما مانند روز اول نمی چرخد، احتمال خرابی موتور یا مشکلی در مایکروویو وجود دارد.

موتور سینی مایکروویو درست زیر سینی طراحی شده است. این موتور محرک، سینی را می چرخاند. برای بررسی این قطعه باید با استفاده از مولتی متر جریان موتور درایو را بررسی کنید، در صورت آسیب دیدن یا سوختن موتور سینی از چرخش این قطعه جلوگیری می کند. در این صورت برای تعمیر سینی مایکروفر باید موتور آن تعویض شود.

خرابی برد مدار مایکروویو آخرین موردی است که می توان به عنوان علت چرخش نکردن صفحه نمایش مایکروویو عنوان کرد. در صورت خرابی مایکروفر، اگر قسمت های مختلف مایکروفر را بررسی کرده اید و متوجه نشدید که چرا سینی مایکروفر نمی چرخد، بهتر است با یک متخصص خدمات تماس بگیرید تا برد الکترونیکی دستگاه را بررسی کند.

جهت تعمیر لوازم خانگی خود از طریق شما تماس های زیر با ما در ارتباط باشید.فناوران سرویس بهترین مرکز تعمیر لوازم خانگی و دارای زبده ترین متخصص مربوط به مارک و نوع وسیله شما میباشد

نمایش ظرفی درون ماکروفر دوو

• گرم نشدن غذا در ماکروفر دوو

علت گرم نشدن اجاق مایکروویو به عوامل مختلفی برمی گردد. این عوامل عبارتند از: خرابی مگنترون مایکروویو، خرابی خازن، خرابی دیود، خرابی فیوز ولتاژ، خرابی ترانسفورماتور، خرابی مدار مایکروویو، خرابی تایمر مایکروویو، خرابی میکروسوئیچ درب مایکروویو و عوامل دیگر.

• جرقه زدن در ماکروفر دوو

جرقه زدن در مایکروفر دوو یک مشکل شناخته شده و رایج است، معمولا این مشکل زمانی رخ می دهد که از یک ظرف فلزی یا براق در مایکروفر استفاده شود.

سینی فلزی نیز ممکن است پس از مدتی در برخی نقاط رنگ (عایق) خود را از دست بدهد و باعث ایجاد جرقه در دستگاه ما شود.

اگر در اولین جرقه به نمایندگی تعمیرات ماکروفر دوو مراجعه کنید هزینه بسیار کمی برای تعمیر ماکروفر می پردازید. در غیر این صورت ممکن است لامپ تشعشع مایکروفر آسیب دیده و قیمت تعمیر آن افزایش یابد.

مهم ترین ارور ها در ماکروفر دوو

کدهای خطا و خطاهای مایکروفر دوو نسبت به برندهای دیگر بسیار محدود بوده و در 6 مورد خلاصه می شود. تمامی این خطاها نشان دهنده ایراد بودن یکی از قطعات داخلی دستگاه بوده و نوعی هشدار برای تعمیر سریع محسوب می شود. عدم توجه به این کدهای خطای مایکروویو دوو در نهایت منجر به خطاهای جدی تر و آسیب بیشتر می شود. در این راهنمای تعمیر مایکروفر توسط فناوران سرویس به تمامی ایرادات و کدهای خطای مایکروفر دوو در مدل های مختلف پرداخته و نحوه رفع هر کدام را بررسی خواهیم کرد.

فردی د حال تعمیر ماکروفر دوو

• کد خطا Er-1

یکی از رایج ترین خطاهای مایکروویو دوو Er-1 است که نشان دهنده مشکلات و خرابی های ترمیستور یا سنسور حرارتی است. در صورت مشاهده این خطا بهتر است دستگاه را خاموش و سپس دوباره روشن کنید. در صورت رفع نشدن مشکل، قطعات داخلی مانند موتور فن، برد مدار و ترمیستور نیاز به بررسی و تعمیر و یا در صورت نیاز تعویض خواهند داشت. با توجه به اینکه خازن دستگاه پس از قطع برق همچنان تحت ولتاژ بالا قرار دارد، توصیه می کنیم تعمیر مایکروفر را فقط به افراد حرفه ای در این زمینه بسپارید.

• ارور Er-2

اگر بعد از روشن کردن مایکروفر و شروع برنامه پخت، دما به حالت عادی برنگردد، ممکن است خطای Er-2 را روی پنل مشاهده کنید. البته خطای Er-2 نیز نشان دهنده آسیب و مشکلات ترمیستور است. اگر ریست کردن اجاق مایکروویو مشکل را حل نکرد، باید برد، سنسور دما، موتور فن و سیم کشی داخلی را به طور کامل بررسی کنید.

کیکی درون ماکروفر دوو

• کد خطای Er-3

خطای Er-3 در مایکروفر دوو نشان دهنده وجود اشکال و آسیب دیدگی درب می باشد که در نتیجه بعد از این ارور دستگاه خاموش می شود. برای رفع مشکل ابتدا بررسی کنید که آیا درب دستگاه کاملا بسته است یا خیر؟ اگر در بسته باشد، مایکروفر را خاموش کرده و دوباره روشن کنید. اگر مشکل حل نشد، تنها راه حل بررسی سنسور درب است. در برخی موارد پروب درب کار می کند و خرابی تابلو برق دلیل ظاهر شدن ارور در Er-3  در مایکروفر دوو می باشد که باید در مرکز تعمیرات تخصصی ماکروفر دوو بررسی و عیب یابی شود.

• کد خطا Er-4

اگر پس از شروع برنامه پخت دمای داخلی دستگاه در مدت زمان کوتاهی از 300 درجه بیشتر شود، خطای Er-4 روی پنل نمایش داده می شود. مایکروویو به صورت اتوماتیک برای آسیب نرساندن به سایر قسمت ها به طور خودکار برنامه پخت را غیرفعال کرده و درب دستگاه را باز می کند. در نهایت با روشن شدن فن سعی می کند خیلی سریع هوای داخل دستگاه خنک شود تا از قطعات پلاستیکی، سیم و … جلوگیری شود.

 برای رفع این ارور، ابتدا ماکروویو را ریست کرده و دکمه لغو را فشار دهید تا ریست شود و به حالت اول برگردد. اگر همچنان ارور برطرف نشد، قطعات داخلی، پنل ها و سنسورها باید توسط یک متخصص به دقت بررسی و عیب یابی شوند.

• ارور Er-5

از دیگر خطاهای مایکروویو دوو می توان به Er-5 اشاره کرد که نشان دهنده وجود مشکل در سنسورهای حرارتی است. در حالت استاندارد دمای مایکروویو 10 دقیقه پس از رسیدن به 200 درجه باید بالای 270 درجه باشد. پس در این حالت اگر دما زیر 270 درجه باشد با خطای Er-5 مواجه خواهید شد. در بیشتر موارد، این کد خطا با انجام یک تنظیم مجدد و فشار دادن دکمه لغو برطرف می شود. در غیر این صورت، یک بار مایکروویو را از برق بکشید، آن را دوباره وصل کرده و روشن کنید.

 اگر این ارور دوباره ظاهر شد، دستگاه باید توسط مرکز تعمیر تجهیزات ماروویو دو بررسی و تعمیر شود.

• کد خطا Er-6

اگر در حالت پیرولیتیک دمای مرکز فر به بیش از 300 درجه سانتیگراد افزایش یابد، اما رله کار نکند، با خطای er6 مواجه می شوید. با توجه به اینکه این حالت می تواند به قسمت های داخلی دستگاه آسیب برساند، بنابراین بهترین کار این است که دکمه لغو را فشار دهید. همچنین می توانید دستگاه را به مدت 10 دقیقه خاموش و دوباره روشن کنید. اگر با هیچ یک از این روش ها خطا برطرف نشد، دستگاه باید توسط تعمیرکار بررسی و عیب یابی شود.

فردی در حال تعمیر ماکروفر دوو
شخصی در حال روشن کردن ماکروفر دوو

نکاتی برای جلوگیری از نیاز پیداکردن به تعمیر ماکروفر دوو

مایکروفر یکی از لوازم خانگی مورد استفاده در آشپزخانه است که امروزه در بسیاری از خانه ها یافت می شود و علاوه بر پختن غذا می توان از آن برای گرم کردن یا یخ زدایی غذا و نوشیدنی استفاده کرد. اگر این دستگاه با دقت استفاده شود تا ده سال عمر می کند اما اگر روزانه چندین بار از آن استفاده شود سریع فرسوده می شود و عمر مفید آن کاهش می یابد.

با توجه به اینکه خرید یک دستگاه جدید می تواند گران و پرهزینه باشد، مهم است که تا حد امکان از اجاق مایکروویو خود نگهداری و به درستی استفاده کنید.

• ماکروفر دوو را در جای مرطوب نگه نداریم

بهترین مکان برای قرار دادن مایکروفر و مایکروویو این است که آن را روی یک سطح صاف و خشک مانند پیشخوان آشپزخانه قرار دهید.

• داخل ماکروفر دوو ظروف فلزی نگذاریم

برخی افراد فکر می کنند استفاده از ظروف و کاسه های فلزی برای گرم کردن سریع غذا در مایکروویو اشکالی ندارد، اما باید بدانید که اگر از ظروف فلزی در داخل دستگاه خود استفاده کنید، جرقه ایجاد می شود و دستگاه می سوزد. اگر از ظروف مخصوص مایکروویو استفاده می کنید  مطمئن شوید که ظرف از دیواره های دستگاه دور و فاصله دارد.

شخصی در حال باز کردن درب ماکروفر دوو

• از گذاشتن کنسرو درون ماکروفر خودداری کنید

اگر غذای آماده یا کنسرو خریده اید، باید قبل از گرم شدن آن را از ظرف خارج کرده و در ظرف مخصوص مایکروویو قرار دهید. باید توجه داشته باشید که فشار و هوای داخل کنسرو آزاد شود، در غیر این صورت ممکن است کنسرو داخل دستگاه منفجر شود. پس بهتر است درب جعبه را باز کنید تا هوای داخل آن خارج شود.

شاید فکر کنید تعمیر ماکروویو دوو کار سختی نیست و می توانید خودتان با کمی تلاش این کار را انجام دهید. اما باید توجه داشته باشید که انجام چنین کار خطرناکی می تواند منجر به خرابی کامل دستگاه و افزایش هزینه های نگهداری شود. در اینجا سعی شده به طور کلی به مشکلات و نحوه عیب یابی و رفع ایرادات زودپز دوو بپردازیم. امیدواریم این مطالب مورد توجه شما قرار گرفته باشد. اگر نیاز به تعمیر لوازم خانگی از جمله مایکروفر دارید، فقط با فناوران سرویس تماس بگیرید.

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت