بوی بد ماشین لباس شویی و ده مورد ازمهم‌ترین راهکار رفع‌آن | bad smell of car clothes

فناوران سرویس

بوی بد ماشین لباس شویی | 10 مورد ازمهم‌ترین راهکار های رفع‌آن (bad smell of washing mashin)

ادمین سایت (فناوران سرویس)ادمین سایت (فناوران سرویس)
209 بازدید

call to action

نمایندگی مجاز تعمیرات لوازم خانگی
با ما در تماس باشید

امروزه همه ما می دانیم ماشین لباسشویی یکی از مهم ترین و پر کاربرد ترین وسیله در منازل،هتل،بیمارستان و … به شمار می آید و بسیار حساس مهم میباشد و نیاز به نگهداری و رسیدگی میباشد. زمانی که ما لباس شویی را خریداری میکنیم انتظار داریم که شست و شوی لباس ها به خوبی انجام شود و بوی خوبی داشته باشد اما در صورت وجود بوی بد ماشین لباسشویی و عدم توجه به این دستگاه در صورت ممکن است خسارت های بدی به ما وارد میکند و باعث میشود که در زندگی ما مشکل ساز باشد. مجموعه فناوران سرویس این دانش را در اختیار شما گذاشته است تا در صورت هر گونه خرابی  یا مشکل به صورت آنلاین برای شما حل کند .

بوی بد ماشین لباس شویی از کجا منشا میگیرد؟

در این قسمت به مورد های بوی بد ماشین لباس شویی میپردازیم:

1.در نیاوردن لباس های شست شده یا لباس خیس یا در نیاوردن  لباس هاس نم دار برای مدت طولانی که احتمال دارد باعث رشد قارچ شود و این امرباعث ایجاد بیماری های پوستی میشود.

2.در این قسمت که  مشکل همه ما می باشد بستن درب ماشین لباسشویی بعد اتمام شستن لباس است که ما متاسفانه فراموش میکنیم و درب دستگاه را باز میگذاریم.

3.مورد بعدی ک به آن توجه نمیکنیم خشک نکردن لاستیک دور در ماشین لباسشویی بعد از هر دفعه شستشو می باشد

4.همه ما میدانیم لباس شویی یک دستگاه برقی است و نیاز دارد که حتما چک و سرویس شود  شود تا به ما خسارت بیشتری وارد نکند .پس ما باید سالیانه ماشین لباسشویی را سرویس کنیم.

5.یک نکته ای که خانم های عزیز باید به آن دقت کنند و همیشه توجه داشته باشند جا پودری ماشین لباسشویی میباشد که باید هر چند مدت آن را از جای خود در آورده و با فرچه آن را تمیز کنید

6.در بعضی از مواقع بوی بد فاضلاب ماشین لباسشویی باعث  گلایه می گردد.مشکل اصلی آن به راه تخلیه فاضلاب  منزل بر می گردد. مخصوصا در مواردی که راه تخلیه لباسشویی و سینک ظرف شویی یکی  بوده،بوی بدی به مشام میرسد.

این 6 موردی که در قسمت بالا اشاره شد از پر اهمیت ترین دلایلی می باشد که از علت های بوی بد ماشین لباسشویی است.

بوی بد ماشین لباس شویی

بوی بد ماشین لباس شویی

حال چگونه از بوی بد لباس شویی جلوگیری کنیم؟

1.بعد از چند بار استفاده از ماشین لباسشویی از شستشو در حالت آب گرم ماشین لباسشویی استفاده کنید این کار باعث که بوی بد ماشین لباسشویی از بین می رود

2.حتما خانم ها دقت کنند که از مایع و مواد شست و شو و با کیفیت برای ماشین لباسشویی استفاده کنید آن دسته از مواد شوینده که زیاد کف میکنند مانع ایجاد بوی بد در ماشین لباسشویی میشوند

3.بعد از اتمام شست شو حتما لباس های خیس را از ماشین لباسشویی خارج کنید تا داخل دستگاه خشک بماند و نم آن بخار نشود وهوا رد و بدل شود.

 

راه حل هایی برای رفع بوی بد در ماشین لباسشویی

1.از هر 10 بار استفاده از ماشین لباسشویی فیلتر پمپ تخلیه ماشین لباسشویی را تمیز کیند

2.مخزن پودری را هر6 ماه بشویید مخصوصا زمانی که از مایع لباسشویی و نرم کننده ها استفاده زیادی دارید چون همیشه مقداری داخل مخزن باقی میماند و باعث بوی بد در ماشین لباسشویی میشوند

3.بعد از 6 ماه دو لیوان سرکه سفید را در داخل ماشین لباسشویی ریخته و در ماشین لباسشویی را ببندید  15دقیقه زمان بدهید سپس در گرم ترین زمان ماشین لباس شویی را تنظیم کنید .شما میتوانید از جوش شیرین هم استفاده کنید

4.حتما و حتما از شوینده های معتبر و برند استفاده کنید

5.لاستیک اطراف ماشین لباسشویی را حتما با پاک کننده

6.در این مورد باید بعد از استفاده طولانی مدت حتما باید دستگاه ماشین لباسشویی را سرویس کنید

عدم شست و شوی مناسب ماشین لباسشویی و بوی بد ماشین لباس شویی

اگر دقت کرده باشید متوجه می شوید که ماشین لباس شویی به خوبی لباس هارا تمیز نمیشوید و آن گونه که انتظار دارید به خوبی انجام نمیدهد و این باعث نگران شما و سبب بروز مشکل در شما خواهد شد در این قسمت به چند مورد مهم اشاره میکنیم:

1.انسداد بودن مخزن جا پودری که باعث میشود که دستگاه نتواند مواد شوینده را هدایت کند

2.استفاده زیاد از ماده ای  شوینده برای شست وشو

3.قرار دادن حجم زیادی از لباس در درون ماشین لباسشویی

4.خرابی های المنت و گرم نبودن آب ماشین لباسشویی

5.خارج نشدن کامل آب لباسشویی

6.جرم گرفتن ماشین لباس شویی

بوی بد ماشین لباس شویی

در قسمت بعدی به این 6 مورد به طور مفصل میپردازیم:

1.انسداد بودن مخزن جا پودری:

در این قسمت خانم ها توجه کنند اگر زمانی دیدید که درون مخزن جا پودری مقدار مواد شوینده باقی مانده است به این دلیل میباشد که مخزن مسدود شده است و باید آن را تمیز کرد. عدم توجه به این مورد میتواند منجر به ساتع شدن بوی بد از دستگاهتان شود.

2.قرار دادن حجم زیادی از لباس در درون ماشین لباسشویی:

اگر لباس به اندازه کافی لباس یعنی اگر بیشتر از ظرفیت برای شست و شو در داخل لباسشویی قرار دهید باعث میشود که در راهی که برای  شست وشو انتخاب شده است ،دستگاه رادچار ما اختلال  کند یا اگر انجام هم شود باعث درست شسته نشدن لباس ها در دورن ماشین لباسشویی میشود.

3. استفاده زیاد از ماده ای  شوینده برای شست وشو:

یکی مشکلات حساسیت که خانما همیشه به خرج میدهند که یکی از مشکلات اساسی ماشین لباسشویی میباشد استفاده زیاد از حد مایع های شوینده میباشد که فکر میکنند که اگر مواد شوینده زیاد استفاده میکنند لباس ها کاملا تمیز میشود اماکار این فکر کاملا اشتباه است .برای داشتن یک شست و شوی باکیفیت و جلوگیری بوی بد ماشین لباسشویی باید مواد شوینده را مناسب با لباسی که در ماشین لباسشویی میگذارید استفاده کنید استفاده بیش  از مواد شوینده باعث میشود به ماشین لباسشویی آسیب جدی وارد میشود.

جهت تعمیر لوازم خانگی خود از طریق شما تماس های زیر با ما در ارتباط باشید.فناوران سرویس بهترین مرکز تعمیر لوازم خانگی و دارای زبده ترین متخصص مربوط به مارک و نوع وسیله شما میباشد

4.خرابی های المنت و گرم نشدن آب:

در شست وشوی لباس ها باید به جنس لباس ها حتما توجه کنیم برای مثال کتان حوله پتو یا لباس های پشمی نیاز  به دمای آب بالای40درجه نیاز دارند که کاملا تمیز شوند.

5.خارج نشدن کامل آب لباسشویی:

یکی دیگر از مشکلات خرابی پمپ تخلیه ماشین لباسشویی است .زمانی آب از دیگ ماشین لباسشویی به خوبی خارج نشود باعث میشود  که بوی بدی به مشام شما برسد .در حالت شما باید پمپ تخلیه را عوض کنیدو فلیتر هاو شینلک های پلاستیکی را نظافت وتعمیرکنید تا مشکل تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی به خوبی انجام شود

6.جرم گرفتن ماشین لباس شویی:

حتما زمانی که میخواید ازشیر ظرفشویی تان آب بخورید اگر دقت کرده باشید ذرات ریزی را درون لیوانتان مشاهده میکنید که این بابت رسوبات و ذرات که در آب وجود دارد است که بعد از استفاده مجدد از همون لیوان مشاهده میکنید که یک خط سفید رنگی به وجود آمده است که میتوان گفت لیوان پر از چجرم شده است . ماشین لباسشویی هم به خاطر کار کردن با آب و مواد شوینده وهر 6یا 12 ماه باید حتما یک بار چک و جرم گیری شود .این کار بسیار آسان است که حتی خودتان میتوانید انجام دهید شما با تهیه پودر جرم گیر از فروشگاه ها خودتان اقدام به جرم گیری ماشین لباسشوییتان بپردازید

 

گرم نشدن آب ماشین لباسشویی و بوی بد ماشین لباس شویی

یکی دیگر ار علل بوی بد بوی بد ماشین لباسشویی است .در بعضی اوقات ما برای شست و شوی لباس نیاز داریم که حتما آب گرم شود تا  مواد شوینده به خوبی حل شود به خوبی و با کیفیت لباس شسته شود . خیلی از افراد زمانی که میخواهند مطمئن شوند که آب لباس شویی گرم است با قرار دادن دست خودشان روی درب شیشه ای ماشین لباس شویی میخواهند مطمئن شوند که آب گرم است که این روش این کار غلط است چون درب ماشین های لباسشویی باهم متفاوت است

به چند مورد مهم برای عدم گرم نشدن آب ماشین لباسشویی میپردازیم:

1.مشکل داشتن ترموستات

2.خرابی هیدروستات

3.مشکل داشتن و خرابی تایمر ماشین لباس شویی

4.مشکل در شیلنگ آب گرم

5.خرابی شیر برقی ماشین لباس شویی

 

1.مشکل داشتن ترموستات

یکی از مشکلات گرم نشدن آب در ماشین های لباسشویی خرابی ترموستات است.وظیفه ترموستات در ماشین لباسشویی ثابت نگه داشتن دما در ماشین لباسشویی است اگر ترموستات  مشکل بخورد یا مشکل سیم پیچی داشته باشد یا جدا شده باشد باید این مشکل را با استفاده از دفترچه راهنما و تعمیرکاران بررسی و برطرف کرد.

 

2.خرابی هیدروستات

هیدروستات سطح آب را در ماشین های لباسشویی تنظیم میکند این قسمت از دستگاه نتظیم اولیه دارد باید توسط سازنده ها تنظیم شود اگر این قسمت از دستگاه مشکل داشته باشد باید آن را تنظیم کنید

3.خرابی تایمر ماشین لباس شویی

تایمر ها قطعه هایی هستن که زمان شست وشو در لباسشویی مشخص میکنند .اگر تایمر روی برد الکتریکی ماشین لباس شویی نصب بوده است خراب باشد باید از روی برد جدا شود و تعمیر ماشین لباسشویی شود.بوی بد ماشین لباسشویی با حل این مشکل رفع می گردد.

 

4.مشکل در شیلنگ آب گرم

در بعضی از مکان ها به خصوص در منازل ممکن است شیلنگ آب گرم وجود ندارد اگر شیلنگ آب گرم نباشد تا کلا مسدود باشد آبی که در لباسشویی است گرم نمیشود باید حتما بررسی شود.

یک موردی که حتما باید توجه کرد این است که باید به لوله آب نباید خم یا کج باشد

5.خرابی شیر برقی ماشین لباس شویی

در ماشین لباسشویی وظیفه تامین آب سرد یا گرم بر عهده شیر برقی میباشد شیر برقی از دو بویین تشکیل شده که به راه و میسر انداختن دریچه ی داخلی برای تامین آب سرد و آب گرم را برعهده دارد .زمانی که برق بر روی بویین وجود داشت ولی آب داخل نشد بنایراین خراب شده و باید تعویض شود

.

مجموعه فناوران سرویس تمامی موضوعات و مشکلاتی که مربوط به بوی بد ماشین لباس شویی ،عدم شست و شوی مناسب ماشین لباس شویی و گرم نشدن آب ماشین لباس شویی اشاره کرده  است که شما بتوانید هر نوع لباس شویی که در خانه دارید را به آسانی تعمیر کنید ما این امکان را برای شما فراهم کرده ایم که به خاطر آسیب نرساندن به ماشین لباس شوی  و کاهش هزینه های اضافی ،شما  باما تماس بگیرید و فناوران سرویس  با اعزام بهترین تعمیرکاران حرفه ای ،به راحتی مشکل ماشین لباس شویی شما را راحتر حل کند. هدف ما جلب رضایت و راحتی شماست.

دسته بندی لوازم خانگی ماشین لباسشویی
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

10 پاسخ به “بوی بد ماشین لباس شویی | 10 مورد ازمهم‌ترین راهکار های رفع‌آن (bad smell of washing mashin)”

  1. با سلام و خسته نباشید
    لباس شویی منزل بنده خیلی بوی بدی میده و تا خدود بسیار زیادی تمام نکته های مقالتون رو رعایت میکنم ولی کماکان بوی بد ماشین لباس شویی از بین نمیره میشه راهنمایی کنید.

    1. سلام و عرض ادب
      پیشنهاد ما به شما این است که با استفاده از شماره تلفن های موجود در سایت با همکاران ما تماس بگیرید تا پس از مشاوره در صورت نیاز با اعزام تکنسین اقدام به برطرف کردن بوی بدن ماشین لباسشویی تان کنند.

  2. با سلام و درود خدمت تیم خوب فناوران سرویس
    من بعد از شستشوی لباس به مدت زیادی لباس ها رو خارج نکردم و همین باعث بوی بد ماشین لباس شویی خونه شده میشه بگید برای رهایی از این بو چیکار کنم.

    1. سلام و عرض ادب
      شما میتوانید دو لیوان سرکه سفید را در داخل ماشین لباسشویی ریخته و در ماشین لباسشویی را ببندید 15دقیقه زمان بدهید سپس در گرم ترین زمان ماشین لباس شویی را تنظیم کنید .

  3. با سلام و خسته نباشید
    من تمام موارد جلوگیری از بوی بد ماشین لباس شویی رو رعایت میکنم ولی کماکان ماشینمون بوی واقعا بدی میده مشکل از چیه

    1. سلام و عرض ادب
      پیشنهاد ما به شما این است که با استفاده از شماره تلفن های موجود در سایت با همکاران ما تماس بگیرید تا پس از مشاوره در صورت نیاز با اعزام تکنسین اقدام به برطرف کردن بوی بدن ماشین لباسشویی تان کنند.

  4. با سلام و خسته نباشید
    میخواستم بدونم بوی بد ماشین لباس شویی میتونه از جا و محل بد ماشین لباس شویی باشه یا خیر؟

    1. سلام و عرض ادب
      در برخی موارد ممکن است دیوار یا کلا اطراف ماشین لباسشویی تان دچار نم زدگی و … شده باشد و شما فکر کنید این بود از ماشین لباسشویی تان نشئت میگیرد.

    1. سلام و عرض ادب
      به طور کلی یکی از مواردی که باعث بوی بد ماشین لباسشویی تان میشود جرم گرفتن دستگاه است. پیشنهاد ما به شما این است 6 ماه یک بار عمل جرم گیری را انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت