12 مورد از مهمترین مشکلات تعمیر شکستگی پره های بلوور کولر گازی | Air conditioner blower blades

فناوران سرویس

تعمیر شکستگی پره های بلوور کولر گازی

زهرا حسینیزهرا حسینی
1,873 بازدید

call to action

نمایندگی مجاز تعمیرات لوازم خانگی
با ما در تماس باشید

با شروع فصل تابستان استفاده و خرید دستگاه سرمایشی افزایش پیدا میکند.کولر گازی محبوب ترین دستگاه سرمایشی در کشور به شمار میرود. دستگاه تهویه هوای مطبوع است که با جذب هوای گرم محیط و تبدیل آن به هوای خنک و خوشایند وظیفه خود را به بهترین شکل انجام میدهد.اصلی ترین علت رونق کولر گازی این است که  نبست به قدرت و مشخصاتش، قیمت مناسبی دارد و همچنین برخلاف کولر آبی، رطوبت محیط را افزایش نمی دهد در نتیجه بسیار مناسب مناطق شرجی کشور است. گاهی ممکن است در حین استفاده از این دستگاه متوجه صداهای زوزه مانندی بشوید. یکی از دلایل تغییر صدای کولر گازی،شکستگی پره های بلوور کولر گازی است.ما در این مقاله قصد داریم شما را با بلوور کولرگازی و علت شکستگی پره های بلوور کولر گازی که یکی از علل های خرابی کولرگازی آشناکنیم.

فهرست مطالب این مقاله به صورت زیر می‌باشد:

  1. مزایای کولرگازی
  2. معایب کولر گازی
  3. ساختار کولرگازی
  4. انواع کولر گازی
  5. بلوور فن کولرگازی چیست؟
  6. بلوور فن کولرگازی چه ایراداتی را پیدا می کند؟
  7. علل شکستگی بلوور فن کولر گازی چیست؟

پره های بلوور کولر گازی

جهت تعمیر لوازم خانگی خود از طریق شما تماس های زیر با ما در ارتباط باشید.فناوران سرویس بهترین مرکز تعمیر لوازم خانگی و دارای زبده ترین متخصص مربوط به مارک و نوع وسیله شما میباشد

مزایای کولر گازی

  1. هیچ گونه آلودگی صوتی ندارد: به دلیل جدا بودن موتور از اسپیلت و نبود کانال کشی مثل کولر آبی صدایی آرامش شما را مختل نمیکند.
  2. مصرف نکردن آب به عنوان خنک کننده:یکی از بهترین مزایای کولر گازی مصرف نکردن آب است.هم به دلیل بحران کم آبی و صرفه جویی در مصرف آب حائز اهمیت است و هم به دلیل این  که دسترسی به آب در طبقات بالای ساختمان با فشار کمی رو به روست و یکی از مشکلات عمده کولر های آبی است.
  3. خنک کنندگی در مدت زمان کوتاه : برخلاف کولرهای آبی که خنک کردن و تنظیم دمای خانه زمان زیادی میبرد ،کولر گازی در کوتاه مدت باعث احساس خوشایند وخنکی مطبوع میشود.
  4. قابلیت کنترل خنک کنندگی در بخش های مختلف خانه:یکی از ویژگی های منحصر به فرد کولر گازی این است که شخص انتخاب میکند کدام قسمت از خانه خنک شود و این موضوع در مصرف انرژی صرفه جویی میکند.
  5. فیلتر های مخصوص تصفیه هوای محیط: کولر گازی با فیلتر هوای کولر گازی  مخصوص ،هوای محیط را پاکیزه و به دور از هرگونه ذرات آلوده میکند.

معایب کولر گازی

  1. گران بودن:یکی از عمده ترین معایب آن بحث قیمت کولر گازی است. قیمت خرید کولر گازی 4 الی 5 برابر کولر آبی است.
  2. مصرف بالای انرژی برق: دلیل عمده ی دیگر مصرف زیاد انرژی برق است .با توجه به اینکه در فصل تابستان با بحران کمبود برق مواجه هستیم و در ساعات اوج مصرف برق ، کولر گازی روشن می شود قطعا مقرون به صرفه نیست.

ساختار کولر گازی

اجزای تشکیل دهنده کولر گازی شامل موارد زیر میشود:

  1. کمپرسور
  2. شیر انبساط
  3. کندانسور
  4. اواپراتور
  5. لوله مویین

انواع کولر گازی

کولر گازی انواع متفاوتی در سطح جهان دارد که ظرفیت های آنها یکسان نیستند.خریداران این محصول بسته به میزان قدرت دستگاه و محیطی که دارند، می توانند انتخاب مناسبی داشته باشند.

  1. مدل سقفی و زمینی
  2. اسپلیت یا دو تکه
  3. مدل پرتال
  4. یونیت یا مدل پنجره ای
  5. داکت اسپلیت
  6. مولتی اسپلیت
  7. مرکزی

بلوور فن کولر گازی چیست؟

بلوور فن یا پروانه فن کولرگازی قطعه ای است که گردش و انتقال هوا به محیط خارج از پنل کولر گازی را انجام میدهد. این قطعه جزو اسپیلت هاست و به موتور فن کولری گازی وصل میشود. بلوور فن کولر گازی به موارد مختلفی نظیر ظرفیت اسپیلت ،قدرت و برند کولر گازی بستگی دارد. در بعضی از برندها طول پروانه فن زیاد و در بعضی دیگر اندازه آن بزرگتر است.

 بلوور فن کولر گازی چه ایراداتی پیدا میکند؟

یکی از قطعات بسیارمهم از اسپیلت،بلوور فن است که ممکن دچار ایراداتی شود. در صورت بروز هر گونه از ایرادات زیر باید بلوور فن را تعمیر یا تعویض کرد.کارشناسان متخصص مجموعه ی فناوران سرویس همواره در کنار شما هستند تا شما را یاری دهند.فقط کافیست درخواست خود را ثبت کنید تا در اولین فرصت به ان رسیدگی شود.

1) کثیف بودن بلوور در کولر گازی

گاهی به دلیل کثیف بودن زیاد بلوور ،چرخش موتور و هوا کشیدن کولر گازی دچار مشکل میشود و صدای نامتعارف صدای زوزه مانندی ایجاد کند. میتواند منجر به سوختن بلوور گردد. بهترین راه حل سرویس کولر گازی شما توسط یک کارشناس متخصص است.

2) ایجاد صداهای ناهنجار

چنانچه کولر گازی شما روشن میشود اما باد خنک نمی دهد یا بوی سوختگی احساس میکنید و همچنین صداهایی میشنوید، موتور بلوور شما سوخته یا نیم سوز است و توانایی چرخش ندارد.

3)شکستگی پره های بلوور

شکستگی هر یک از پره های بلوور باعث خلاء میشود که صداهای زوزه مانندی ایجاد میکند.در قسمت بعدی با علل شکستگی پره های بلوور کولر گازی را بیشتر آشنا خواهید شد.

4) تاب برداشتن بلوور شفت

تولید صدای ناشی از تاب برداشتن بلوور شفت به این دلیل است که بلوور نمیتواند به خوبی بچرخد و در هر بار چرخش به یکی اجزا کولر برخورد میکند. دلایل تاب برداشتن بلوور شفت ضربه خوردن، جنس نامناسب، شوک الکتریکی، داغ کردن موتور بلوور است.

5) سوختن پروانه

یکی دیگر از مشکلات بلوور فن ،سوختن آن است. با توجه به طول عمر و میزان کارایی و قدرت در طولانی مدت ممکن است بسوزد. البته سوختن آن را میتوان از طریق بوی نامطبوع سوختگی تشخیص داد.

6) گشاد شدن و خرابی بوش بلوور

بوش بلوور قطعه ای پلاستیکی است که داخل آن یک بیرینگ سلیکونی قرار گرفته و درون بیرینگ نوعی روغن گریس برای کارکردن روان قرار دارد. بوش ها انواع متقاوتی دارند اما با این حال دارای ماهیت و اندازه ی بیرینگ سیلیکونی یکسان هستند. در درازمدت ممکن است به دلیل فرسودگی یا جنس نامرغوب یا شکستگی و ترک خوردن یا گشاد شدن بوش بلوور دچار آسیب شده وصداهایی به گوش برسد.

دلایل خرابی زود هنگام بوش‌های بلوور

1) تراز نبودن پنل داخلی

توجه داشته باشید که هنگام نصب، پنل داخلی تراز داشته باشد و اگر به سمت لوله درین پنل شیب داشته باشید ،در طولانی مدت به علت اصطکاک بیش از اندازه شافت باعث خوردگی زیاد بوش بلوور میشود.

2) خشک کار کردن بیرینگ بوش

چنانچه در بیرینگ،گریس کم یا خالی باشد، بوش باعث اصطکاک بیش از حدشده و در مدت زمان کمی خراب میشود.

علل شکستگی پره های بلوور فن کولر گازی چیست؟

بلوور فن معمولا به طور عادی دچار آسیب و شکستگی نمیشود. هنگامی شخصی قصد تعمیر دستگاه یا تمیز کردن سطح خارجی بلوور فن را دارد و بر حسب بی دقتی شئ خارجی وارد بلوور فن میشود و ممکن است پره های بلوور فن کولر گازی دچار شکستگی و آسیب شوند.زمانی که شکستگی در پره ها ایجاد شده باشد،با روشن شدن کولر گازی یونیت داخلی لرزش پیدا کرده و صدای زوزه مانندی ایجاد میشود. در بیشتر مواقع شکستگی پره ها در عملکرد بلوور اختلالی ایجاد نمیکند و فقط صدای زوزه مانندی به دلیل خلاء ایجاد شده به گوش میرسد.اگر تعمیر نشود در طولانی مدت به موتور فن آسیب جدی وارد میکند.برای تعمیر یا تعویض بلوور فن کولر گازی حتما از کارشناس مختصص در این زمینه کمک بگیرید.کارشناسان متخصص مجموعه ی فناوران سرویس همواره در کنار شما هستند تا شما را یاری دهند.فقط کافیست درخواست خود را ثبت کنید تا در اولین فرصت به ان رسیدگی شود.

ممنون که تا پایان این مقاله همراه ما بودید.

 

 

 

دسته بندی کولرگازی لوازم خانگی
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

49 پاسخ به “تعمیر شکستگی پره های بلوور کولر گازی”

    1. طبیعتا کولر گازی از کولر آبی و سایرین کیفیت و عملکرد بهتری داره و نظر شما کاملا درسته

    1. بستگی به برند و جنس پره ها داره ولی در حالت کلی هرچقدر پره ها بزرگتر باشه کیفیت هم بهتره ولی موارد استثنای زیادی هم داریم

    1. بهتره که توسط افراد مجرب اینکار انجام بشه چون اگر توسط افراد غیر حرفه ای انجام بشه میتونه باعث بهم خوردن تنظیمات پنل داخلی و پره های بلوور گردد.

  1. من تقریبا دوسال کولرگازیم رو سرویس نکردم و تمیز هم نشده بود الان دیگه کار نمیکنه کلا احتمال داره موتور هنوز سالم باشه و نیاز به تعویض نداشته باشه؟

    1. امکانش هست با تمیز کردن بلوور فن کولر گازی مشکل حل بشه اما برای عیب یابی بهتر با همکاران و متخصصین تیم فناوران سرویس تماس بگیرید.

    1. علاوه بر این که هزینه بالایی نداره بلکه باعث میشه از محتمل شدن هزینه های بسیار بالاتر هم جلوگیری بشه.

  2. نمیدونم چه جوری ازتون تشکر کنم،کولرم بوی سوختگی میداد و کار نمیکرد فقط با تعویض موتور بلوور فن کولر گازی مشکل رو بر طرف کردم

    1. این مشکلات در بخش بلوور فن کولر گازی نیازمند بررسی توسط تکنسین های حرفه ای و افراد متخصص می‌باشد که میتونید روی تیم ما حساب باز کنید.ممنون از نظرتون

  3. تیم فناوران سرویس حرف نداره،ممنون از وقتی که گذاشتید برای مشاوره و در نهایت حل مشکل بلوور فن کولر گازیم

    1. باید به صورت کامل کولرتون بررسی شه ولی احتمال نیم سوز شدن کولرتون هست.هرچه زودتر با فناوران سرویس تماس بگیرید

  4. بعد از دوبار تعویض و تعمیر کولر گازی و درست نشدن اون تیم خوب فناوران سرویس با تعویض پره های بلوور فن مشکل رو قیمت خیلی پایین برام حل کرد

    1. شوک الکتریکی میتونه در چرخش پره های بلوور کولر گازی اختلال ایجاد کنه که این اختلال باعث تاب برداشتن بلوور شفت میشه دوست عزیز

    1. بسته به جنس پره های بلوور کولر گازی ما تلاش میکنیم در وهله اول اون رو تعمیر کنیم تا از متحمل شدن هزینه های اضافی جلوگیری بشه

  5. بلوور فن کولر گازیم سوخت و تیم فناوران سرویس با تعمیر پروانه و عدم تعویض این مشکل رو حل کردن ممنون از شما و تیم خوبتون

  6. سر و صدای خیلی زیادی از کولر گازیم میاد و برای سرویس اومدن و مشکل از گشاد شدن و خرابی بوش نبوده میشه راهنماییم کنید

    1. یکی از مواردی که باعث سروصدای کولره این مورده برای عیب یابی کامل با تیم متخصص فناوران سرویس تماس بگیرید

    1. این مقاله فقط پره های بلوور فن کولر گازی و اجزای اون رو دربر داره
      سرویس تیم ما به صورت کامل تمام اجزا را مورد بررسی و عیب یابی قرار میده

  7. خب ما الان باید چجوری تنظیم نبودن پنل داخلی یا مشکل در پره های بلوور کولر گازی رو بفهمیم که به مشکل نخوریم تو طولانی مدت

    1. برای اینکه با این مشکلات برخورد نکنید نیازه که سالیانه حداقل یکبار کولر شما به طور کامل سرویس بشه .

  8. در صورت وارد شدن هرچیز خارجی به داخل فن برای مشکل شکستگی پره بلوور فن کولر گازی و پیشگیری از این مورد باید چیکار کنیم

    1. سلام
      برای حل این مشکل میتونید از حفاظ های مخصوص استفاده کنید اما به طور کلی در صورت وارد شدن هرگونه شیء خارجی فن دستگاه صدای زوزه مانندی میدهد که به راحتی میتوانید این مشکل را حل کنید.

    1. بسته به نوع و برندی که کولر گازی شما داره جنس پره های بلوور هم متفاوته و خب طبیعتا هر چقدر هزینه بیشتری برای خرید کولر گازی کنید جنس بلوور و اجزای اون بهتره.

  9. شکستگی پره های بلوور کولر گازی رو به هیچ وجه نباید سرسری رد کرد چون بنده خودم دیدم که باعث سوختن موتور شده

    1. دقیقا شما می‌تونید با هزینه خیلی پایین و تعمیر و تعویض پره های بلوور کولر گازی از مشکلات خیلی پیچیده تر و هزینه بر تر جلوگیری کنید.

  10. مقالتون در مورد شکستگی پره های بلوور کولر گازی بود ولی خیلی کامل مشکلات کلی رو توضیح دادید و این تفاوت تیم شما و سایرین هستش به نظرم

    1. شکسنگی پره های بلوور کولر گازی و به طور کلی این قسمت باید مورد بررسی کامل قرار بگیره تا عیب یابی به نحو احسن انجام بگیره

  11. منی که تا الان فکر میکردم کولر کلا یه موتور داره و فن ههههه یعنی این همه اجزای مختلف تو همین کولر گازی خودمونه؟

    1. ممنون از نظر جالبتون با خوندن مقاله های بیشتر از سایت میتونید به طور کامل با کولر گازی اشنا بشید

  12. سلام من یه کولر گازی ۱۲هزار گری سرد وگرم دارم بعد از یک سال کارکردن بدون مشکل الان چند شبی هست البته شب ها اینطوریه بعد از برگشت گاز یهو صدای شکستگی میاد از پنل واسه چند ثانیه میتونین راهنمایی کنین ؟

    1. با سلام این مشکل باید توسط تکنسین حرفه ای بررسی بشه برای مشاوره بهتر با ما تماس بگیرید تا بهتر کمکتون کنیم

  13. سلام
    کولر بنده صدای پیچش باد میده. مثل صدای طوفان. این صدا دایما به صورت سینوسی تکرار میشه
    کولر رو تازه خریدم بعد از 2 هفته استفاده اینجوری شده
    وقتی فیلتر کولر رو در میارم صدا رفع میشه
    لطفا بنده رو راهمایی بفرمایید مشکل از چیه

    1. سلام و ارادت خسته نباشید
      ببینید دوست عزیز مشکل شما میتواند از پره های بلوور یا بوش های بلوور باشد شما میتوانید برای رفع این مشکل با فناوران سرویس تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت