اصولیترین سیم کشی و نقشه سیم کشی تعمیر کولرگازی | دلیل آمپر کشیدن ، اورلود ،پریدن فیوز و خرابی خازن

فناوران سرویس

اصولیترین سیم کشی و نقشه سیم کشی تعمیر کولرگازی | دلیل آمپر کشیدن ، اورلود ،پریدن فیوز و خرابی خازن

ادمین سایت (فناوران سرویس)ادمین سایت (فناوران سرویس)
405 بازدید

call to action

در این مقاله فناوران سرویس قصد دارد به صورت کامل 0 تا 100 سیم کشی دقیق و اصولی کولرگازی توضیح دهیم .نقشه سیم کشی کولرگازی شامل سیم کشی تمامی قصعات کولرگازی اعم از سیم کشی فن کولرگازی میباشد همچنین ما به بررسی انواع خرابی که از عدم سیمکشی درست کولرگازی میباشد پرداخته ایم ، مشکلاتی مانند آمپر کشیدن ، اورلود ،پریدن فیوز و خرابی خازن که همگی میتوانند ناشی از سیم کشی غیر اصولی و اشتباه کولرگازی باشند.لازم به ذکر است که سیم کشی کولرگازی به هیچ وجه کار ساده ای نمیباشد و باید توسط متخصصین و افرادی که دارای تجربه دانش فنی و الکتریکی انجام پذیرد فناوران سرویس با دارا بودن بهترین تعمیرکاران متخصص میتواند شمارا در امر سیم کشی کولرگازی یاری نمایند تا از بروز خسارات و اسیب به دستکاهتان جلوگیری نمایند.

مراحل سیم کشی کولرگازی

  1. گام اول در سیم کشی کولرگازی این است که عایق کابل ها با سیم لخت کن جدا کنیم
  2. بعد از جدا شدن عایق ها مطابق عکس بالا طول سیم ها تنظیم شود تا اتصالی به صورت صحیح و ایمن باشد.
    در کابل اصلی سیم اولی که طولش از همه بلندتر است باید 100 میلیمتر در نظر گرفت و سیم های بعدی به ترتیب 20 میلیمتر باید کوتاه تر از سیم های بالایی خود باشند
  3. عایق هر یک از سیم ها به اندازه 2 سانتی متر (20 میلی متر) با استفاده از سیم لخت کن باید جدا و لخت شوند.
  4. وارنیش و وایر شوو  (wire show) مطابق شکل باید به سیم وارد شود.
  5. سیم هایی که لخت کردیم را به اندازه 15 میلیمتر در هم میپیچیم (مانند عکس)
  6. وایرشو ها را روی قسمت به تنیده شده و لخت سیم میکشیم به صورتی که کاملا قسمت لخت سیم هارا در بر بگیرد سپس دو انتهای وایرشو هارا فشرده میکنیم
  7. وارنیش هارا روی قسمتی که وایرشو قرار دادیم میکشیم و وارنیش هارا حرارت میدهیم تا وارنیش ها سفت شوند
  8. همچنین نوار چشب هم به طور جداگانه روی سیم ها میپیچیم
  9. .
  10. سپس تمامی سیم هارا نیز به نوار چسب به هم میبندیم و کابل هارا به همدیگر متصل مینماییم

شما با رعایت کردن موارد زیر از ایجاد شوک الکتریکی و آتش سوزی در کولرگازی جلوگیری مینمایید

دیاگرام یا نقشه سیمکشی برق کولرگازی

همانطور که در عکس مشاهده مینمایید سیم کشی فن کولرگازی هم نمایش داده شده شما میتوانید از تصویر استفاده نمایید تا در هنگام تعمیرات به شما کمک کند . دقت فرمایید  که نقشه سیم کشی کولرگازی با وجود شباهت های زیادی که به هم دارند اما در برخی برند ها باهم تفاوت دارند و بهتر است از دفترچه راهنمای فنی کولرگازی برند خود استفاده نمایید اما عکس ذکر شده کلیت سیم کشی و این فرایند را نشان میدهد.

 

جهت تعمیر لوازم خانگی خود از طریق شما تماس های زیر با ما در ارتباط باشید.فناوران سرویس بهترین مرکز تعمیر لوازم خانگی و دارای زبده ترین متخصص مربوط به مارک و نوع وسیله شما میباشد

 

آمپر کشیدن کولرگازی

آمپر کشیدن دستگاه به معنی جریان کشی بالاتری نسبت به حالت عادی دارد. سیم کشی نادرست ، کثیفی فیلترهای هوای کولرگازی و گرفتگی کویل های کندانسور و هرعاملی که موجب کم شدن روند گردش هوا شود و موتور کولرگازی با قدرت بالاتری کار کند باعث آمپر کشیدن کولرگازی میشود .جریان کشیدن زیاد کولرگازی و مصرف بیش از حد برق کولرگازی موجب پریدن فیوز کولرگازی ، داغ کردن کمپرسور و یا از کار افتادم کمپرسور کولرگازی میشود.

بروز ایراد در مدار الکتریکی کولرگازی

بروز ایراد در مدار و برد الکتریکی کولرگازی و قطعات داخلی هم یکی از عواملی است که موجب جریان کشیدن کولرگازی میشود. خرابی در این قطعات باعث میشود تا کولرگازی برای تامین سرما تایم بیشتری و یا حتی با قدرت بیشتری کار کند و همین عمر موجب جریان کشی میشود.

اورلود کولرگازی

اورلود چیست؟

اورلود یک قطعه الکتریکی در دستگاه های برقی میباشد که در اکثر لوازم برقی منزل استفاده میشود و وظیفه جلوگیری از سوختن و یا اسیب رسیدن به قطعات اصلی را دارد. برای مثال در کولرگازی اورلود وظیفه دارد تا زمانی که سیم پیچ های کمپرسور داغ شده اند با قطع جریان از داغ شدن بیش از حد سیم پیچ ها جلوگیری کند تا کمپرسور نسوزد.

انواع اورلود

اورلود حرارتی

به نوعی از اورلود گفته میشود که در زمان زیاد شدن دما و حرارت کولرگازی و داغ شدن آن باعث قطع شدن جریان میشود

اورلود مغناطیسی

اورلود های مغناطیسی که به صورت بویینی شکل میباشند که زمانی که جریان ولتاژ بالا میرود برای پیشگیری از خرابی قطعات جریان قطع میکند و پس از تنظیم ولتاژ جریان را مجدد وصل مینماید.

اورلود چه زمانی رخ میدهد؟

همانطور که قبلا هم توضیح دادیم که اورلود چیست و چه وظیفه ای دارد در این بخش مقاله قصد داریم به شما زمانی که این اتفاق میفتد را کاملتر توضیح بدیم.

اورلود در اکثر مواقع سودمند و مفید همانطور که قبلا هم گفتیم از سوختن و خرابی اجزا گران کولرگازی جلوگیری میکند.

زمانی اورلود کولرگازی رخ میدهد که کمپرسور فشار زیادی را متحمل میشود و این فشار ممکن است در اثر بالا رفتن حرارت کمپرسور رخ دهد و اورلود های حرارتی جریان را قطع کنند و یا حتی اورلود های مغناطیسی با بالا رفتن ولتاژ به عمل میاید و جریان را قطع میکنند.

به طور کلی به صورت تخصصی کسی نمیتواند زمان دقیقی برای اورلود تعیین نماید . بنابراین کسانی که تخصصی در این زمینه ندارند قابلیت تشخیص درست زمان رخ دادن اورلود را ندارند.

راه های تشخیص رخ دادن اورلود کولرگازی

  1. یکی از ساده ترین راه ها این است که آیا اصلا کولرگازی روشن میشود و یا پس از روشن کردن کولر بادگرم مشاهده میشود؟
  2. روش بعدی باید به سراغ کمپرسور کولرگازی برویم اگر حرارت آن خیلی بالا بود میتواند مشکل از کمپرسور باشد و اورلود رخ داده باشد
  3. روش بعدی با آمپر متر انجام میگیرد ؛ یکی از سیم های اهم متر را بر روی پایه  C  قرار میدهیم و سیم دیگر را روی یکی دیگر از پایه ها قرار میدهیم اگر ارتباط بین این دو پایه برقرار باشد اولود رخ نداده اما اگر ارتباطی بین این دو برقرار نباشد با اطمینان میتوان گفت که اورلود اتفاق افتاده است.

راه های رفع اورلود کولرگازی

اگر میخواهید رفع اورلود کولرگازی انجام دهید باید بگویم که این کار بسیار تخصصی و حرفه ای است و باید تجربه و توانایی های لازم را داشته باشید. البته این نکته را در نظر داشته باشید که بهتر از روش ها نگهداری و راه های جلوگیری از این عمر را آشنایی کامل داشته باشید.

شما با سرویس های دوره ای کولرگازی میتوانید از بروز این مشکل جلوگیری نمایید تا هزینه های شما به حداقل برسد و از خرابی قطعات جلوگیری نمایید.

بهتر است ابتدا از کمپرسور و لوله ها و اتصالات شروع کنید و تماما بررسی نمایید تا مشکل را بیابید که البته این عمر توسط متخصصین حرفه ای و خبره انجام میشود.

خازن کولرگازی

خازن در هر مدارالکتریکی وظیفه ذخیره‌سازی برق و آزادسازی آن در مدار در تایم مناسب و مورد نظر را دارد. خازن کولرگازی در هنگام استارت زدن موتور کمپرسور استفاده میگردد و زمانی که کولرگازی روشن باشد خازن به وسیله ترموستات هر چند دقیقه کمپرسور را روشن مینماید.

ال جی میگوید:

خازن یکی از مهمترین قطعاتی است که در کولرگازی استفاده شده که سیم کشی کولرگازی در عمر و خرابی خازن خیلی تاثیر دارند حتما سعی کتید سیم کشی را در هنگام نصب درست انجام دهید تا موجب اورلود دستگاهتان نشود.

 

انواع خازن

  1. خازن کمپرسور
  2. خازن فن داخلی
  3. خازن فن بیرونی

علت خرابی خازن در کولرگازی

از علت های خرابی خازن میتوان به نوسانات جریان برق در کولرگازی ، گرم شدن بیش از حد کمپرسور ، افزایش ولتاژ ورودی ، سرویس نکردن کولرگازی ، عمر خازن اشاره کرد.

عیب یابی خازن کولرگازی

پس از بررسی های علت خرابی خازن کولرگازی ممکن است با روشن کردن موتور فن کولرگازی متوجه شویم که کمپرسور روشن نشده است این مشکل میتواند از خرابی خازن ، خرابی برد و یا حتی از سیم کشی کولرگازی باشد. پس از برخوردن به این مشکل میتوانید ابتدا به سراغ خازن بروید.

فیوز کولرگازی

 

فیوز یکی از قطعات الکتریکی کولرگازی و برای حفاظت کولرگازی ساخته شده است که اجازه نمیدهد ولتاژ به مقدار زیاد وارد دستگاه شود به این معناست که برق ابتدا وارد فیوز شده و سپس به میزان ولتاژ مورد نظر دستگاه خواهد رسید.

علت پریدن فیوز کولرگازی

اگر کولرگازی شما روشن نشد و یا روشن میشود اما صدای زوزه مانندی میدهد میتواند مشکل از سوختن و یا نیم سوز شدن فیوز شما باشد. کثیفی فیلتر کولرگازی ، خرابی فن بیرونی کولرگازی ،بالا بودن عمر کولرگازی ، کم شدن گاز مبرد ، نشتی گاز کولرگازی ، بروز مشکل در خازن ،خرابی کمپرسور علل های پریدن فیوز میباشند.

 

همانطور که چندین مرتبه در متن به موضوع حساسیت و تخصصی بودن سیم کشی کولرگازی تاکید کردیم حتما حتما! در صورت مشاهده علائمی که نشان از عدم سیم کشی درست از دستگاهتان میدهد با یک سرویس کار زبده و ماهر تماس بگیرید و با او موضوع را مطرح نمایید. مجموعه فناوران سرویس مفتخر است با در اختیار داشتن تکنسین های مجرب و کار بلد در سریع ترین زمان ممکن و هزینه معقول به حل تمامی مشکلات کولرگازی های شما از جمله سیمکشی کولرگازی و به طور کلی تعمیر یا سرویس هر نوع لوازم خانگی مانند یخچال، ماشین لباسشویی، پکیج دیواری و… بشتابد. رعایت کردن اصول ذکر شده تا حدود بسیار زیادی از خراب شدن کولرگازی تان جلوگیری نمایید. البته قابل ذکر است که هر یک از قطعات کولرگازی طول عمر مفیدی دارند.پس از سپری شدن این طول عمر بهتر است قطعه عوض گردد.این طول عمر مفید بسته به برند و کیفیت قطعه متغیر میباشد. میتوانید با خیالی راحت تمام کارهای تعمیر کولرگازی خود را به ما بسپارید. فناوران سرویس شرکتی است که پس از همکاری اول تمام کارهای تعمیری خود را به آن می سپارید شما میتوانید از طریق فرم درخواست و یا تماس با تیم پشتیانی فناوران سرویس اقدام به ثبت درخواست کنید.

دسته بندی دسته‌بندی نشده کولرگازی
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

12 پاسخ به “اصولیترین سیم کشی و نقشه سیم کشی تعمیر کولرگازی | دلیل آمپر کشیدن ، اورلود ،پریدن فیوز و خرابی خازن”

  1. سلام و ارادت خسته نباشید
    امروز زنگ زدم تعمیر کار اومد و متاسفانه گفت مشکل از سیم پیچی کولرگازی میباشد میگه تعمیر کار قبلی مشکل داشته شما سیم پیچی هم انجام میدهید؟

    1. درود و ارادت بر شما
      دوست عزیز ما در این مقاله درباره سیم کشی صحبت کردیم و مربووط به سیم کشی درست کولرگازی میباشد اما ما تکنسین هایی داریم که میتوانند شمارا در این عمر یاری کنند و مشکل سیم پیچی حل کنند

    1. سلام و ارادت وقتتون بخیر ممنون میشم اگر مدل کولرگازیتون هم بفرمایید تا بتونم بیشتر راهنماییتون کنم. ما کار تعمیر انجام میدهیم اما اگر پس از مطالعه این مقاله مطمین هستید که مشکل از حارن شما میباشد میتوانید با ما از طریق راه های ارتباطی تماس حاصل نمایید تا تکنسین های ما به محل فرستاده شوند و کمکتون کنند

    1. سلام و ارادت
      ببینید شما میتوانید با مطالعه کامل این مقاله دریابید که اورلود چیست؟ اما ار به طور کلی و خلاصه بگیم زمانی که فشار زیادی به کمپرسور بیاید حرارت و جریان بالا رفته و اورلود کولرگازی شما را قطع میکند.

    1. سلام و ارادت
      ببینید دوست عزیز ما در این مقاله به صورت کامل این موضوع را توضیح دادیم اما به طوور کلی میتواند از کثیفی فیلتر کولرگازی ، خرابی فن بیرونی ، بالا بودن عمر دستگاه ، کم بودن گاز مبرد ، نشتی گاز ، مشکل در حازن و خرابی کمپرسور همه این موارد میتواند دلیل پریدن فیوز باشد.

    1. سلام و ارادت
      دوست عزیز شما میتوانید با راه های ارتباطی با ما تماس حاصل فرمایید تا همکاران ما در اسرع وقت به خدمت رسانی به شما حاظر شوند

    1. سلام و ارادت
      خیر دوست عزیز داخل مقاله هم این موضوع رو توضیح دادیم که عکس درج شده مخصوص یک برند از کولرگازی شما میتوانید نقشه سیم کشی کولرگازی خود را در دفترچه راهنمای کولرگازی بیابید اما ماهیت سیم کشی تمامی کولرگازی ها به خمین صورت ذکر شده میباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت