5 تا از مهم ترین علت های خرابی ترموستات | بهترین روش های تعمیر ترموستات Air) conditioner thermostat failure)

فناوران سرویس

تعمیر خرابی ترموستات کولر گازی و نحوه رفع آن

moeinmoein
1,760 بازدید

call to action

نمایندگی مجاز تعمیرات لوازم خانگی
با ما در تماس باشید

ترموستات و دلایل و نشانه های خرابی ترموستات کولرگازی که از شایع ترین خرابی های کولر گازی میباشد را در این مقاله برای شما به اشتراک گذاشتیم. کولر گازی، وسیله ای است که به منظور خنک کردن هوا در فصل تابستان به کمک شما عزیزان می آید. پیشرفت تکنولوژی باعث می شود که شما بتوانید انواع مدل و برندهای کولر گازی را در بازار پیدا کنید. کولر گازی را باید به صورت دوره ای سرویس کنید تا کمتر خراب شود و نیاز به تعمیر پیدا کند.

برای اینکه کولر گازیتان تمام فصل تابستان را به صورت مطلوب هوای خانه شما را خنک کند و خراب نشود سرویس و تعمیرات آن را باید به افراد زبده و متخصص در کار بسپارید. تا هم در وقت و هم در هزینه های ناشی از تعمیرات کولر گازی خود صرفه جویی کنید . برای اطلاعات بیشتر درباره سرویس دوره ای کولر گازی کلیک کنید. همچنین برای بررسی همه علت های خرابی کولر گازی  و تعمیرات کولر گازی از این لینک ها استفاده کنید.

در این مقاله می خواهیم به صورت کامل علت های خرابی و نحوه تعمیرات ترموستات کولر گازی را با شما در میان بگذاریم. آیا تا به حال برای شما پیش آمده است که ترموستات کولر گازیتان خراب شود؟ آیا به طور ناگهانی دمای کولر گازیتان تغییر می کند؟ یعنی بسیار بالا برود یا بسیار کاهش پیدا کند. نگران نباشید ما در این مقاله سعی داریم  کاملاً این موضوع را برای شما بررسی و شفاف کنیم.

انواع ترموستات کولر گازی

  • قابل برنامه ریزی مکانیکال

ترموستات های مکانیکی قابل برنامه ریزی بسیار کمیاب هستند زیرا قدیمی اند. این قطعات، دستگاه های غیر دیجیتالی قابل برنامه ریزی هستند که تنظیمات اساسی برای کولر گازی شما فراهم میکند. این نوع ترموستات بهای مالی کمتری نسبت به سایر هم نوع های خود دارد. حکایت ارزان بودن آن ها کیفیت متوسطشان است. به دلیل اینکه این کولر گازی ها در مدار خود از جیوه استفاده میکنند در برخی از کشور هایی که استفاده از جیوه ممنوع است استفاده از این کولر گازی ها نیز ممنوع میباشد.

  • غیر قابل برنامه ریزی دیجیتالی

در این نوع ترموستات ها شما میبایست هر بار دمای سیستم کولر گازی خود را به صورت دستی تغییر دهید.

  • قابل برنامه ریزی

ترموستات دیجیتال قابل برنامه ریزی میتواند با تعیین زمان شروع یا پایان سیستم و بر اساس دمای مورد نظر خانه شما، میزان انرژی ای که در طول روز استفاده میکند را تنظیم کند. این اطلاعات فقط با تنظیم مجدد برنامه تغییر میکند.

  • هوشمند

این نوع ترموستات ها از سه موارد دیگر پیچیده تر عمل میکنند. یکی ار ویژگی های مهم آنها استفاده آسان است مانند سازگاری وای فای، قابلیت کنترل از راه دور، صفحه لمسی و فرمان های صوتی. ترموستات های هوشمند به صرفه جویی در انرژی روزانه کمک میکنند. البته در کنار کاربرد آسانی که دارد تعمیرات آن بسیار دشوار است و هرکسی نمیتواند آن را تعمیر کند.

جهت تعمیر لوازم خانگی خود از طریق شما تماس های زیر با ما در ارتباط باشید.فناوران سرویس بهترین مرکز تعمیر لوازم خانگی و دارای زبده ترین متخصص مربوط به مارک و نوع وسیله شما میباشد

خرابی ترموستات کولر گازی

  • خرابی سنسور ترموستات کولر گازی

یکی از نشانه های خرابی ترموستات کولرگازی، خرابی سنسور می‌باشد. سنسور ترموستات کولر گازی دمای محیط را تعیین می کند و آن را به ترموستات  انتقال می دهد. اگر سنسور خراب باشد نمی تواند دمای محیط را تشخیض دهد و همین موضوع باعث می شود که عملکرد ترموستات اشتباه باشد. اگر سریع اقدام به تعویض سنسور نکنید باعث می شود که ترموستات و بعد از آن کمپرسور و… خراب شوند و خسارت زیادی به کولر گازی وارد شود. در این شرایط ترموستات کولر گازی دمای اتاق را بالاتر و یا پایین تر از دمای واقعی نشان می دهد.

هر ترموستاتی که در کولر گازی شما وجود داشته باشد دارای سنسور است:

در ترموستات های مکانیکی نوار های فلزی وجود دارد که فلز های متفاوتی مثل مس و نیکل آن را تشکیل میدهد و به هم پیوسته اند. همچنین قابلیت استفاده از یک سنسور جایگزین به نام دمنده های پر گاز را دارند.

ترموستان های دیجیتال قابل برنامه ریزی و غیر قابل برنامه ریزی دارای دستگاه سنجش دما در حالت جامد هستند که ما آنرا به نام ترمیستور میشناسیم. این قطعه مقاومت الکتریکی است که اگه در معرض تغییرات دما قرار بگیرد مقاومت فیزیکی آن نیز تغییر میکند.

ترموستات های هوشمند از سنسور های کنترل از راه دور استفاده میکنند که این سنسور ها توسط اپلیکیشن های وای فای و تلفن های هوشمند کنترل میشوند. خرابی هر کدام از این سنسور ها میتواند دلیلی برای خرابی ترموستات کولرگازی شما باشد.

این نکته را در نظر داشته باشید که تعمیر ترموستات بسیار دشوار بوده و اکثرا آنرا جایگزین میکنند.

در صورت بروز خرابی ترموستات آنرا از حالت خودکار به حالت دستی تغییر دهید سپس با تماس با یک شرکت معتبر تعمیرات کولر گازی اقدام به تعمیر ترموستات کولر گازی خود کنید.

ترموستات کولر گازی خراب شده

  • نصب و تنظیم اشتباه

یکی دیگر از نشانه های خرابی ترموستات کولرگازی، عدم تنظیم درست آن می‌باشد. این قطعه باید در فاصله ی مناسبی از زمین قرار بگیرد و اگر این فاصله بیشتر از حد معمول خود شود نمیتواند دما را به درستی تشخیص دهد. همچنین ناهمواری دیوار و نصب اشتباه آن، میتواند از دلایل خرابی در تنظیم و نشان دادن دما باشد و این اتفاق در اثر اتصال پین ضعیف بین این قطعه و صفحه پشتی میباشد؛ زیرا تا زمانی که اتصال پین شکل نگیرد، ترموستات نمیتواند دمای صحیح اتاق و یا میزان گرم کردن یا خنک کردن اتاق را به درستی تشخیص دهد.

  • موقعیت مکانی

مکانی که شما برای نصب کولر گازی خود انتخاب میکنید ارتباط مستقیم با عملکرد این قطعه دارد. برای مثال اگر کولر گازی را در مناطق گرم خانه مانند نزدیک شومینه، اتاقی با لامپ های زیاد، روبروی پنجره ای که نور خورشید به صورت مداوم میتابد نصب کنید در این صورت دمای این قطعه با دمای کلی خانه متفاوت است و کولر گازی هوای خنک تری پرتاب میکند. همچنین بالعکس اگر کولر گازی را در مناطق سرد خانه مانند درب خروجی و جنب سایر سیستم های برودتی قرار دهید دما را پایین تر نشان داده و باد گرم تری پرتاب میکند.

بیشتر بخوانید: تعمیر ماکروفر فلر

موارد کاربردی برای تعمیر ترموستات کولر گازی

در کولرهای گازی در بخش ترموستات ، به دلیل پیچیدگی بیش از حد و ظرافت اجزای داخلی ترموستات تعمیر این قطعه بسیار مشکل و تا حدی امکان پذیر نیست. با این حال بسیاری از افراد زبده و تکنسین های حرفه ای میتوانند با دقت بالا این کار را انجام دهند. البته در بسیاری از موارد تعویض ترموستات امر بسیار عقلانی تری نسبت به تعمیر آن میباشد. دقت داشته باشد که کار تعمیر ترموستات یا هر یک از اجزای حساس کولر گازی را به افراد متخصص و ماهر بسپارید تا از خراب شدن و اختلال در کولر و همچنین متحمل شدن هزینه های گزاف جلوگیری نمایید.

در این مقاله نشانه های خرابی ترموستات و فرایند تعمیر ترموستات کولر گازی را بررسی کرده ایم. در صورت بروز هر یک ازین مشکلات و مشکلات دیگر در کولرگازی حتما اقدام به تعمیر آن کنید و از تشدید مشکل جلوگیری کنید. اگر کولرگازی شما  کارکرد مطلوب و صحیحی نداشت سریعاً از طریق راه های ارتباطی موجود در سایت با پشتیبانان فناوران سرویس در میان بگذارید. سپس بعد از مشاوره منتظر باشید تا فناوران سرویس در اولین فرصت یکی از تعمیرکاران مجرب و متخصص برند کولر گازی شما را به محل اعزام کند و ایراد کولرگازی شمارا رفع کند.

دسته بندی کولرگازی لوازم خانگی
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

32 پاسخ به “تعمیر خرابی ترموستات کولر گازی و نحوه رفع آن”

  1. با سلام و خسته نباشید می‌خواستم بدونم سرویس دوره ای شامل چه چیزهایی میشه و تعمیر و بررسی ترموستات رو هم شامل میشه یا خیر؟

    1. سلام و درود
      سرویس دوره ای شامل سرویس تمام قسمت های کولر میشود و سلامت کولر گازیتان را تضمین میکند.

  2. سلام وققتون بخیر با اینکه به صورت منظم کولر گازی سالیانه سرویس میشه ولی باز هم در بخش ترموستات کولر گازیم به مشکل میخورم مشکل چیه؟

    1. با سلام سرویس کولر گازی بایستی به صورت 6ماهه انجام پذیرد و همچنین ممکن است جنس ترموستات به کار بده شده در کولر گازیتان ضعیف باشد

  3. سلام با توجه به مقالتون کولر گازی مغازه که یهو خیلی سرد یا خیلی گرم میکنه مشکل یقینا از ترموستاته دیگه؟

    1. با سلام
      یکی از عوامل اصلی این مشکل ترموستات میباشد اما نمیتوان بدون عیب یابی به طور دقیق مشکل را به ترموستات وصل کرد.

  4. سلام میخواستم بدونم ترموستات عمر معینی و مفیدی داره و بعد از اون باید تعویض شه یا خیر؟اگر عمر معین داره چقدره عمر مفیدش

    1. سلام و درود
      بستگی به برند و نوع ترموستات به کار برده شده در کولر گازیتان دارد ولی هر وسیله دیجیتالی عمر مفید و معینی را داراست

  5. سلام
    ترموستات کولر خونمون خراب شده و از نوع مکانیکیه و چون خیلی قدیمیه تو بازار پیدا نمیشه راهکاری دارید؟

    1. با سلام و درود
      برای حل این مشکل با تیم فناوران سرویس تماس بگیرید و نوع ترموستات کولر گازیتون رو مشخص کنید
      قطعا مشکلتون رو حل میکنیم

  6. مغالتون رو با دقت خوندم و نکات جالبی رو در مورد ترموستات کولر گازی گفتید ولی سوالی که ذهنمو درگیر کرده اینه که چرا جیوه تو بعضی از کشور ها برای مرکز کولر گازی ممنوعه؟

    1. با سلام
      به دلیل دلایل محیطی و احتما آسیب به اطرافیان و مشکلات تنفسی و … هرچند ناچیز در برخی کشور ها ممنوع میباشد

  7. سلام داخل مغاله نوشتید ترموستات های مکانیکی قیمت پایینی دارن ولی با توجه به کمیاب بودن این ترموستات ها بعضا ممکنه حتی قیمتش بالاتر هم باشه

    1. با سلام
      در مقاله قیمت اصلی مد نظر هستش حال با کمیاب بودن ممکنه بعضی سودجویان قیمتی بسیار بالاتر و غیر منصفانه تر برای ترموستات کولر گازی در نظر بگیرند

  8. ضمن عرض سلام و خسته نباشید میخواستم بدونم امکانش هست ترموستات دیجیتالی کولر رو با ترموستات پیشرفته تر جایگزین کنم یا مشکل به وجود میاد تو روند کار کولر؟

  9. کولر گازی محل کار بنده هوشمنده ولی با وای فای محل کار سازگار نیست و تا الان نتونستیم بفهمیم مشکلش چیه

    1. با سلام باید کابل های مورد نظرتون رئو بررسی کنید در صورتحل نشدن مشکلتون با ما تماس بگیرید کمکتون میکنیم

    1. سلام بستگی به برند و نوع کولرتون داره برای اطلاعات بیشتر باما تماس بگیرید تا قیمت ها برای شما ایمیل بشه

    1. با سلام
      برای اینکار بر روی ریموت کنترل کولر گازی یا دکمه های موجود روی کولر گازی میتوانید این کار را انجام بدهید
      همچنین برای اطلاعات بیشتر میتوانید از دفترچه راهنمای کولر گازیتان استفاده نمایید

  10. سلام بهم ریختن تنظیمات در ترموستات کولرهای هوشمند در اپ تلفن همراه میتونه باعث خرابی ترموستات بشه یا خیر؟

    1. سلام و درود
      در وهله اول کاملا تنظیمات اپ تلفن همراه را درست کنید اگر همچنان مشکل حل نشد ممکن است مشکل از ترموستات باشد
      برای عیب یابی بهتر با متخصصین فناوران سرویس تماس حاصل فرمایید

    1. به دلیل دارا بودن دقت و ظرافت بالا در نصب اینکار توصیه میکنیم فرآیند نصب توسط افراد متخصص در این حوزه انجام شود

    1. باید تا جایی که میتونید تلاش کنید که در منطقه ای از خانه که دارای دمای متعادل هست کولر گازی نصب بشه

    1. با سلام بر روی لینک مربوطه کلیک کنید و همچنین قابل ذکره که مشکلات کالیبراسیون بایستی توسط تکنسین حرفه ای برطرف بشه

  11. سلام میخواستم از تیم خوب فناوران سرویس که ترموستاتی که همه میگفتن نیاز به تعویض و هزینه بالایی داره رو با هزینه بسیار پایین تر تعمیر کردن و الان بعد از دوماه بسیار روون کار میکنه کولر گازیمون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت